کد خبر 124426
۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
مترو تهران با نیمی از ظرفیت کار می کند

رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: در مقایسه با یک دهه قبل سرانه قطار در هر کیلومتر مترو حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و به ۸ دهم رام قطار رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو، «محسن هاشمی» روز شنبه در مراسم افتتاح دو رام قطار در مترو تهران با ابراز خرسندی از این اتفاق مبارک گفت: مترو تهران اکنون حدود ۲۰۰ قطار عملیاتی دارد که امروز یک درصد به ظرفیت آن افزوده شد.

وی افزود:‌ تلاش های زیادی در بخش زیرساخت کردیم اما در بخش تجهیزات در مترو تهران دچار عقب ماندگی هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در چنین شرایطی که پاندمی کرونا شهروندان را تهدید می کند برای کاهش ازدحام نیازمند افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی هستیم، اظهار کرد: با وجود آنکه در دهه های اخیر شاهد تصویب مصوبات خوبی در دولت و شهرداری بودیم اما این مصوبات عملیاتی نشده که طبیعتا بخشی از این مشکلات مربوط به دولت و سیستم بانکی و بخشی نیز متوجه خود شهرداری و پیگیری در شهرداری و مترو تهران است و باید با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند.


به گفته وی، با ورود این قطارها به مترو تهران عملا واگن سازی تهران بیکار می شود و باید هرچه سریعتر قول دولت درباره ۶۳۰ واگن و ساخت داخلی آن به نتیجه برسد و این شرکت دوباره بتواند فعالیت خود را ادامه دهد.

 

محسن هاشمی



هاشمی درباره فعالیت قطارهای ملی نیز گفت: این اقدام نیز بسیار ارزنده است و می تواند کمک کند تا بتوانیم فاصله گذاری اجتماعی را در حمل نقل عمومی اجرا کنیم و همچنین باید تلاش کنیم که میزان وابستگی مان به تجهیزات خارجی کم شود.

وی ابراز امیدواری کرد در سال جهش تولید و با وجود داشتن کارخانجات واگن سازی مختلف شاهد مراسم افتتاح ده ها رام قطار باشیم.



مترو تهران با نیمی از ظرفیت کار می کند

همچنین معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: یک هزار و ۴۵۰ واگن در ناوگان مترو تهران داریم و همین مقدار و شاید بیشتر کسری هایی وجود دارد و با ۵۰ درصد ظرفیت در شهر تهران کار می‌کنیم.

«سید مناف هاشمی» افزود: برای اینکه کارخانه واگن سازی تهران سرپا باشد و حدود ۳۵۰ نفر مهندس و تلاش گر که با همه سختی ها دارند کار می کنند، امیدوارم گره مختصری که در بحث قرار داد ۱۰۵ واگن با بانک شهر و در موضوع پیش پرداخت و قیمت با طرف های چینی داریم زودتر به تفاهم برسیم و این قرارداد شکل بگیرد و این محصولات را برای سال آینده در دست داشته باشیم.

وی ادامه داد: نیاز شهر تهران خیلی بیشتر از اینها است و باید در حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید شده داشته باشیم تا از وضع موجودی که تلاش کردند بتوانیم بهره برداری کنیم.

هاشمی تاکید کرد: تلاش ها برای برای قرارداد ۶۳۰ واگن قطار که در تعهد دولت است دوباره شروع شده و امیدواریم این دو رام قطار که به خط ۶ و ۷ مترو تهران وارد می شود بتواند نیازهای این خطوط را برطرف کند.

به گفته وی، با بهره برداری از این دو رام قطار ظرفیت سالانه شرکت مترو ۴ میلیون افزایش خواهد یافت.

مراسم بهره برداری از ۲ رام قطار مترو تهران به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت آنلاین در شرکت واگن سازی تهران برگزار شد.

کد خبر 124426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha