کد خبر 124505
۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
تویوتا کرولا ۲۰۲۱ سری TRD رونمایی شد

تویوتا از نسخه‌ی TRD سدان سایز کوچک کرولا ۲۰۲۱ رونمایی کرد که در تیپ‌های SE و XSE مجهز به پیشرانه ۱۶۹ اسب بخاری عرضه می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سال گذشته تویوتا نسخه‌ی TRD سدان‌های کمری و آوالون را به‌صورت کامل با رینگ‌های بزرگ، اسپویلرها و ترمزهای جدید تجهیز و معرفی کرد. هر دو خودرو دوست‌داشتنی هستند و طرفداران زیادی در میان مشتریان دارند. هم‌اکنون نسخه‌ی TRD سدان کوچک تویوتا کرولا نیز برای مدل سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد؛ هرچند که این نسخه به‌طور کامل شبیه مدل‌های کمری و آوالون نیست. این نسخه تویوتا کرولا اپکس ادیشن ۲۰۲۱ نامیده می‌شود.


خودرو تویوتا کرولا نسخه اپکس، نسخه‌ای اسپرت از سدان کامپکت این برند است و برای سال ۲۰۲۱ فقط به ۶،۰۰۰ نمونه محدود می‌شود. این خودرو که براساس تیپ‌های SE و XSE ساخته شده است، از پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر کرولا با ۱۶۹ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد و این قدرت توسط جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا CVT به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. تویوتا تنها ۱۲۰ نسخه از Corolla SE Apex Edition برای مشتریان ارائه می‌دهد.


درحالی‌که تویوتا هیچ تغییری در پیشرانه ایجاد نکرده است، انتظار می‌رود که نسخه Apex حداقل دینامیک‌تر از مدل معمولی باشد. این سدان به لطف فنرهای منحصربه‌فرد مارپیچی با کمک‌فنر داخلی، حدود ۱/۵ سانتی‌متر به زمین نزدیک‌تر می‌شود و در تلاش برای بهبود پیچیدن، در قسمت جلو ۴۷ درصد و در قسمت عقب ۳۳ درصد استحکام و سختی بیشتر دارد.

 

تویوتا کرولا

ازلحاظ بصری، تویوتا کرولا اپکس ادیشن دارای کیت بدنه سفارشی، اسپویلر عقب و تزئینات برنزی در سراسر بدنه است و به طبیعت اسپرت جدید این سدان اشاره دارد. رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی نیز مخصوص اپکس ادیشن و تقریبا یک کیلوگرم سبک‌تر از رینگ‌های عادی هستند. خریداران همچنین می‌توانند از بین دو طرح رنگ بیرونی دورنگ (Cement و Super White با سقف سیاه) انتخاب کنند یا با طرح تک‌رنگ Black Sand Pearl به‌دنبال جذابیت بیشتر باشند.

مشتریان در داخل کابین تویوتا کرولا SE Apex Edition، صندلی‌های پارچه‌ای تنظیم‌شدنی را پیدا خواهند کرد؛ درحالی‌که XSE Apex Edition صندلی‌های چرمی بهتر از جنس چرم مصنوعی را با قابلیت تنظیم برقی هشت جهته و امکان پشتیبانی از کمر ارائه می‌دهد. درعین‌حال هر دو نسخه دارای صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی استاندارد با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو خواهند بود. ناگفته نماند اندروید اتو برای اولین‌بار در تویوتا کرولا برای مدل سال ۲۰۲۱ ارائه می‌شود. هنوز قیمت تویوتا کرولا اپکس ادیشن اعلام نشده است.

منبع: زومیت
 

کد خبر 124505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha