پیش بینی عقد قرارداد 300 میلیون یورویی در قالب میزهای ساخت داخل

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری پیش بینی شده است كه 300 میلیون یورو داخلی سازی در صنعت خودرو صورت گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی صادقی نیاركی اظهار کرد: سال گذشته در قالب برگزاری سه میز ساخت داخل بین خودروسازان و قطعه سازان داخلی به ارزش 277 میلیون یورو قرارداد امضا شد تا صنعت خودرو بتواند در راستای افزایش داخلی سازی قطعات مورد نیاز حركت كند.

وی افزود: برای سال جاری پیش بینی شده است كه به ارزش 300 میلیون یورو در قالب میزهای ساخت داخل بین قطعه سازان و خودروسازان قرارداد همكاری امضاء شود، در این میان معاونت امور صنایع مسئولیت بهم رسانی نیازمندی ها و توانمندی های مجموعه ها را به سازمان گسترش و نوسازی واگذار كرده است.

 



معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در راستای افزایش داخلی سازی ها و بی نیاز شدن از قطعات وارداتی حدود دو هفته پیش اولین میز ساخت داخل در سال جاری با كاهش ارزبری 66 میلیون یورو برگزار شد.

وی تصریح كرد: امیدوارم روند داخلی سازی و برگزاری میزهای ساخت داخل تا پایان سال به نحو مطلوب و متناوبی ادامه داشته باشد و تعداد زیادی از قطعاتی وارداتی به مرحله تولید داخل برسد.

صادقی نیاركی با بیان اینكه در سال جاری وزارت صمت در راستای سال جهش تولید سه رویكرد را با جدیت دنبال می كند، افزود: افزایش داخلی سازی قطعات خودرو با هدف مدیریت منابع ارزی، افزایش تولید و حفظ اشتغال در تولیدات صنعتی است.

کد خبر 124519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha