توضیحات محسن هاشمی درباره تعطیلی احتمالی مترو

رئیس شورای شهر تهران گفت: ستاد ملی کرونا باید در مورد تعطیلی احتمالی مترو تصمیم‌گیری کند که بعید می دانم بتوانند این کار را انجام دهند.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن علنی امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره احتمال تعطیلی مترو در پایتخت به دلیل شیوع کرونا، اظهار داشت:‌ در این زمینه صحبت نمی‌کنم ولی باید ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری کند و بعید می‌دانم بتوانند این اقدام را انجام دهند.


وی درباره بحث اوراق مشارکت جهت خرید اتوبوس و واگن مترو گفت: مصوبات شورا و دولت در این زمینه وجود دارد ولی مشکل در سیستم بروکراتیک است که مانع برای مصوبات ایجاد کرده و شهردار تهران تلاش کرده که این موانع حذف شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مثلاً در مباحث بانکی موانعی در این زمینه وجود داشت و سبب کندی کار شده بود.درباره قرارداد با شرکت واگن‌سازی نیز برنامه‌هایی وجود دارد ولی ابتدا باید موضوع سهمیه فاینانس برطرف شود.

هاشمی گفت: نامه فاینانس باید به طرف خارجی ارائه شود و پیگیر باشیم که این فاینانس تبدیل به حقیقت شود که به نظرم تیمی باید در این زمینه سفری به کشور مورد نظر داشته باشد و موانع فاینانس ناشی از تحریم برطرف شود که احتمالا شهردار تهران اقداماتی در این زمینه انجام خواهد داد.

 

محسن هاشمی

وی در ادامه گفت:امروز آخرین جلسه قبل از تعطیلات شورای شهر بود و به مدت دو هفته تا اواسط مرداد صحن شورا تعطیل می‌شود در این مدت نیز اقداماتی جهت گندزدایی و نظافت مجموعه صورت می‌گیرد چرا که چندین نفر از پرسنل گرفتار کرونا شده بود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌ البته با وجود تعطیلی صحن شورا کمیسیون‌های شورا فعال خواهند بود و جلسات را برگزار می‌کنند.

هاشمی بیان داشت: امروز یک فوریت نظام‌‌نامه مسؤولیت‌پذیری اجتماعی به تصویب رسید که بر اساس آن کمک به خیرین مسکن‌ساز نیز مدنظر است.

وی گفت:‌ همچنین امروز بررسی چندین اعتراض فرمانداری از شورا در صحن انجام گرفت و مصوباتی درباره بسته محرک اقتصادی، موضوع پارک حاشیه‌ای و حریم آثار هنری داشتیم.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد از اعتراضات فرمانداری به برخی از مصوبات شورا را قبول کردیم و اصلاحات لازم نیز صورت گرفت.

منبع: فارس

کد خبر 124525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha