رانندگان خودروهای سنگین فریب سودجویان را نخورند

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان گفت: هنوز مجوز واردات و نوسازی به هیچ شرکت و کسی نداده‌ایم؛ بنابراین رانندگان خودروهای سنگین فریب برخی سودجویان را که در شبکه‌های مجازی یا از طرق دیگر تبلیغات می کنند را نخورند.

به گزارش پرشین خودرو، سازمان راهداری طی ماه‌های گذشته به دنبال اجرای طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده بین شهری شامل کامیون، اتوبوس، مینی بوس و کامیونت است که در این راستا مقرر شده از محل تولید داخل و واردات مالکان خودروهای فرسوده بتواند نسبت به نوسازی وسایل نقلیه خود اقدام کنند.


درباره جزئیات اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بین شهری و برخی سودجویی‌های صورت گرفته صدرالله بمانا - مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای - گفت: در طرح نوسازی خودروهای فرسوده قرار است که ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه کامیون، اتوبوس، مینی بوس و کامیونت را نوسازی کنیم. طرح اول که به نام طرح ریاست جمهوری نامگذاری شده از محل تولید داخل استفاده می‌کنیم که تاکنون ۷۶ دستگاه کامیون به مالکان خودروهای فرسوده تحویل داده شده است. همچنین ۱۰۵ دستگاه اتوبوس را با یی از تولیدکنندگان داخلی قرارداد بستیم که طی روزهای آینده به تدریج به مالکان اتوبوس‌های فرسوده تحویل داده می‌شود.


وی افزود: خودروها تنها به مالکان وسایل نقلیه فرسوده که پلاک آن در نیروی انتظامی ضبط شده باشد تحویل داده می‌شود و هیچ واسطه‌ای برای نوسازی ناوگان تجاری نداریم.

در طرحی دیگر مقرر شده از طریق واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت به چهار گروه مجوز واردات و نوسازی داده شود. یکی از این گروه‌ها کارخانه‌های تولید خودروهای سنگین در کشور بوده که تا هزار دستگاه مجوز برای آنها صادر می‌شود. همچنین برای شرکت‌های حمل و نقل سراسری تا ۱۰۰ دستگاه ، شرکت‌های وارد کننده خودروهای سنگین با معرفی نامه از وزارت صنعت معدن و تجارت تا ۵۰ دستگاه و مالکان خودروهای فرسوده تا ۱۰ دستگاه مجوز واردت و نوسازی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: برای واردات و نوسازی به ناوگان شروطی قائل شدیم که به عنوان مثال گروه‌های اول و دوم و سوم باید در قبال واردات یک خودرو (کامیون) خودروی مشابه با ظرفیتی کمتر از سه تن از ظرفیت خودروی وارداتی را اسقاط کنند. همچنین گروه ها را یعنی مالکان خودروهای فرسوده باید خودرویشان بالای ۴۰ سال باشد و نام خودرو در فهرست موجود در سایت سازمان راهداری ثبت شده باشد؛ بنابراین این دسته از مالکان خودرو باید VINخودروی خود را در سایت سازمان راهداری وارد کردند و در صورت تایید، می توانند مراحل بعدی واردات و نوسازی را طی کنند.

وی با بیان اینکه ترخیص خودرو برای هر یک از گروه‌های مذکور تنها با تایید سازمان راهداری مبنی بر اسقاط خودروی فرسوده صورت خواهد گرفت،گفت: در حال حاضر برای انجام برخی مراحل مانند تاییدیه سامانه جامع تجارت نیاز به تایید وزارت صنعت، معدن وتجارت داریم که وزارت خانه مذکور اعلام کرده با توجه به این که این طرح در سازمان راهداری اجرایی شده خود ما تاییدیه آن را انجام دهیم وهم اکنون در حال رایزنی برای اجرایی شدن آن هستیم.

 

رانندگان خودروهای سنگین

سودجویی برخی از بازار نوسازی ناوگان فرسوده

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره برخی سودجویی‌های صورت گرفته در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده گفت: در این شرایط برخی واسطه‌ها که همیشه از هر فرصتی سوءاستفاده می کنند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ، سایت‌های اینترنتی و دیگر طرق اقدام به تبلیغات و فریب دادن برخی مالکان خودروهای فرسوده کرده‌اند، اماهمه به مردم اعلام می‌کنیم که تاکنون هیچ مجوزی برای هیچ کس در زمینه واردات و نوسازی ناوگان صادر نکرده‌ایم و در حال نهایی کردن مراحل اداری و تاییدیه‌ها هستیم. بنابراین تا زمانی که اسم شرکت و نوع خودرو در سایت سازمان راهداری تایید نشده هیچ یک از مالکان خودرو به تبلیغاتی که صورت می گیرد توجه نکند و فریب سودجویان را نخورند.

وی ادامه داد: بارها این هشدار را داده‌ایم که تا زمانی که کامیونی ترخیص نشده مردم نباید اعتماد کنند،چرا که قبل از ترخیص خودرو باید تمام شرایط و ضوابط اعلام شده از سوی سازمان راهداری مورد بررسی و تایید قرار بگیرد که می توان به کارت بازرگانی وارد کننده ، مجوز واردات، استانداردهای لازم برای خودروی وارداتی ، خدمات پس از فروش آن و غیره اشاره کرد؛ بنابراین اگر مردم شاهد تبلیغات شرکت‌ها بودند آن را به نهادهای نظارتی اطلاع رسانی کنند و یا از طریق سازمان راهداری این مسئله را پیگیری کنند تا با متخلفان برخورد کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 124541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha