پول بلیت پروازهای ترکیه به مسافران عودت می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به توقف پروازها بین ایران و ترکیه بنا به تصمیم کشور ترکیه، گفت: روند برگرداندن اصل پول مسافران پروازهای ترکیه توسط شرکت‌های هواپیمایی آغاز شده است.

به گزارش پرشین خودرو، رضا جعفرزاده، درباره سرنوشت بلیت‌های پروازهای لغو شده ترکیه که از سوی شرکت‌های هواپیمایی داخلی فروخته شده بود‌ اظهار داشت: با توجه به توقف مجدد پروازهای ترکیه برای چندین کشور از جمله ایران، شرکت‌های ‌هواپیمایی ایرانی که از قبل فروش بلیت برای پروازهای ترکیه انجام داده بودند‌ مطابق با مقررات پول مسافران را به آنها برمی‌گرداند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی باید پول را به مراکز فروش خود برگردانند و آنها هم پول بلیت مسافران را بدهند.


وی‌ بیان کرد: در حال حاضر روند برگرداندن اصل پول مسافران پروازهای ترکیه توسط شرکت‌های هواپیمایی آغاز شده است.

جعفرزاده با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید پاسخگوی مسافران خود باشند، گفت: حتما پول بلیت همه مسافران به آنها بر می‌گردد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: مسافران در این‌باره اگر شکایتی داشته باشند می‌توانند به بخش رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند.

وی همچنین درباره شروع مجدد پروازهای ترکیه و دیگر برقراری دیگر پروازهای بین‌المللی اظهارنظری نکرد.

 

پروازهای ترکیه

 روز 28 تیرماه امسال بود که‌‌ کشور ترکیه اعلام کرد که از ساعت صفر بامداد روز 29 تیرماه، پروازهای ایران و افغانستان اجازه ورود به ترکیه را ندارند؛ طبق اعلام کشور ترکیه، این موضوع بنا به دستور وزارت حمل و نقل و وزارت بهداشت ترکیه صادر شده است و در حال حاضر مجوز پروازهای ایرانی به ترکیه کلاً لغو شد.

پیش از این مقرر شده بود پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تهران به مقصد استانبول که در پی شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، با دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی ترکیه، از روز ۲۳ تیرماه سال جاری مجدداً برقرار شود و «‌داشتن تابعیت کشور ترکیه»، «دارا بودن اقامت دائم این کشور» و «داشتن ویزای کاری معتبر کشور ترکیه»، 3 شرط صدور بلیت این پروازها اعلام شده بود.

مقصود اسعدی سامانی، ‌دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، امروز نیز در این‌باره گفته است: طبیعتا شرکت‌های هواپیمایی این پروازها باید هزینه بلیت‌‌ها را مسترد کنند اما مسافران می‌توانند این اعتبار را نزد ایرلاین‌‌ها نگه دارند و زمانی که پروازها مجددا برقرار شد از آن استفاده کنند؛ مسافران باید متوجه باشند که انجام این پروازها و مدیریت این موضوع از اختیار ایرلاین‌های داخلی خارج بوده و در این جریان خسارتی هم به ایرلاین‌ها وارد شده است.

منبع: فارس

کد خبر 124575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha