کد خبر 124582
۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
خطوط هواپیمایی قطر درخواست غرامت کردند!

خطوط هواپیمایی قطر اعلام کرد که کشورهای امارات عربی متحده، عربستان سعودی، بحرین و مصر باید پنج میلیارد دلار به عنوان غرامت، به این خطوط پرداخت کنند.

به گزارش پرشین خودرو، خطوط هواپیمایی قطر خواستار داوری برای برآورد خساراتی شد که کشورهای امارات عربی متحده، عربستان سعودی، بحرین و مصر به آن وارد کردند.


این مؤسسه قطری تأکید کرد، هدف از برآورد خسارت، جبران اقدامات کشورهای مذکور به خاطر اخراج خطوط هواپیمایی قطر از بازارهای خود و ممنوعیت پرواز هواپیماهایی این کشور در حریم هوایی کشورهای بالاست.


خطوط هواپیمایی قطر می‌گوید که حداقل خسارتی که این کشورها به این خطوط وارد کرده‌اند، پنج میلیارد دلار است.

روزنامه العربی الجدید به نقل از خطوط هوایی قطر گزارش داد، این خطوط در پی دریافت تمام خسارات وارده به خود از سوی این کشورهاست و سه درخواست را در نهادهای داوری بین‌المللی مطرح کرده است.

 

خطوط هواپیمایی قطر


دیوان بین‌المللی دادگستری چند روز پیش با اکثریت آراء، قراری صادر کرد مبنی بر اینکه سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) صلاحیت این را دارد که شکایت قطر علیه چهار کشور مذکور را بررسی کند.

این دیوان بدین ترتیب قرار این سازمان را تأیید و تأکید کرد که در قرار خود، اشتباه نکرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری تصریح کرد، قطر از طریق ایکائو، صادقانه تلاش کرد تا مشکلات خود با کشورهای محاصره کننده را حل کند و نظر دوحه درباره اینکه کشورهای مذکور خواستار حل این مشکلات نبودند نیز صحت دارد.

خطوط هواپیمایی قطر پنجم ژوئیه 2017 اعلام کرد که امارات، بحرین، سعودی و مصر پس از محاصره این کشور، اقدامات مشترکی را انجام داده‌اند تا عمدا به این خطوط و فعالیتهای آن، ضرر وارد کنند.

منبع: فارس

کد خبر 124582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha