خودروسازی امروز، حاصل سیاست های اشتباه، دخالت و تصدی گری دولت است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم آماده سازی ساز و کارهای بخش خصوصی در کشور گفت: با حضور قدرتمند بخش خصوصی در صنعت خودرو بسیاری از مشکلات و کاستی ها در حوزه خودروسازی و قطعه سازی کشور حل خواهد شد.

عزت الله اکبری تالارپشتی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: امروز تمام قوانین بالادستی کشور از سیاست های اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی و همچنین راهبردهای اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری ترسیم کردند بر حضور جدی بخش خصوصی و خصوصی سازی واقعی تاکید دارد.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم بخش خصوصی در کشور بر لزوم نقش حمایت، هدایت و نظارتی دولت در صنعت خودرو تاکید کرد و اظهار داشت : شرایط فعلی خودروسازی کشور محصول سیاست های اشتباه و دخالت و تصدی گری دولت در صنعت خودروسازی است در حالی که با توجه با توجه به قوانین بالادستی و سیاست های اقتصادی کشور دولت باید صرفا نقش حمایتی و نظارتی بر بنگاههای بزرگ اقتصادی داشته باشد .

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در ادامه بر اهمیت اختصاص بسته های تشویقی و حمایتی در صنعت خودرو اشاره و خاطر نشان کرد : دولت باید با ارائه بسته های مشوقی و حمایتی از صنعت خودرو و قطعه سازی حمایت کند تا امکان رقابت پذیری این صنعت بیش از گذشته فراهم شود.

 

عزت اله اکبری


اکبری همچنین با توجه به نقش مجلس و کمیسیون صنایع در تسهیل قوانین و رفع موانع در صنعت خودرو به تشکیل کمیته پی گیری مشکلات خودروسازان در این کمیسیون پرداخت و تاکید کرد : اصلاح و منطقی شدن قیمت خودرو و قطعات در حیطه وظایف کمیسیون صنایع نیست و بر عهده دولت و وزارت صمت است اگر چه کمیسیون صنایع با پی گیری و تعامل و نشست ها درصدد رفع مشکلات این صنعت و بهبود جریان تولید است .

وی در پایان با توجه به گام های خودروسازان در مسیر نهضت داخلی‌سازی، افزود: با داخلی سازی تمامی قطعات و کاهش ارزیری و تاکید بر ارتقای کیفی در صنعت خودرو بدون شک شاهد منطقی شدن قیمت خودرو خواهیم بود.

کد خبر 124603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha