پرداخت 2هزار میلیارد وام حمایتی به شرکت‌های هواپیمایی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای شرکت‌های هواپیمایی آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته شد، گفت: شرکت‌ها به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در حال وثیقه‌گذاری برای دریافت وام هستند.

به گزارش پرشین خودرو، مقصود اسعدی سامانی درباره تسهیلاتی که قرار بود به شرکت‌های هواپیمایی بابت رکود حاصل از شیوع کرونا اختصاص یابد، توضیح داد: موانع موجود در این باره برداشته شد، ‌شرکت‌های هواپیمایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در حال گذراندن پروسه سپردن وثیقه به بانک‌ها برای دریافت این تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این شرکت‌ها مشکلاتی در این ‌باره داشتند، گفت: تقریباً مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره رقم کل این تسهیلات که قرار است به شرکت‌های هواپیمایی اختصاص یابد، گفت: رقم حدود 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفته شده است.


اسعدی سامانی درباره مشخصات این تسهیلات گفت: این تسهیلات با نرخ سود 12 درصد به ‌شرکت‌‌های حمل و نقل هوایی اختصاص می‌یابد، شرکت‌‌های متقاضی پیش از این و از روز 12 خرداد 99 تقاضای خود را در سامانه کارا ثبت کردند.


وی گفت: شرکت های هواپیمایی از ابتدای اسفند 99 با کاهش شدید تقاضا مواجه شده‌اند و درآمد شرکت‌ها هم فقط از محل انجام پرواز و جابه‌جایی مسافر است، اگر این تسهیلات اختصاص نمی‌یافت شرکت‌ها امکان پرداخت حقوق هم به پرسنل خود را نداشتند.

 

شرکت های هواپیمایی


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: غیر از این مورد، شرکت‌ها باید همیشه پرداخت‌هایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابت دریافت خدمات فرودگاهی و حق پارک هواپیما، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بابت پرداخت بدهی‌های سوختی، شهرداری‌ها و برخی بخش‌های دیگر داشته باشند که در نبود تقاضای سفر، با مشکلات مالی مواجه شده بودند.

پیش از این اعلام شد در قالب بسته حمایتی 8 هزار میلیارد تومانی دولت از حمل و نقل قرار است از شرکت‌های حمل و نقلی در انواع مدل‌ها حمایت شود که یکی از این حمایت‌ها، حمایت از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش شدید سفرها و توقف پرواز هواپیماها بود.

‌حمل و نقل و خصوصا حمل و نقل هوایی و همچنین گردشگری،‌ کسب و کارهایی هستند که در دوران شیوع کرونا، بیشترین آسیب را بین کسب و کارها دیده‌اند‌.



* انجام پروازها با 50 تا 60 درصد ظرفیت هواپیما

اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت پروازهای داخلی توضیح داد: پروازهای داخلی تا اندازه‌ای در حال انجام است اما با توجه به موضوع شیوع کرونا و کاهش سفرها، در حال حاضر پروازها با 50 و حداکثر 60 درصد ظرفیت‌ انجام می‌شود و درواقع 40 تا 50 درصد ظرفیت هواپیماها در پروازها خالی است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: البته شرکت‌های هواپیمایی تلاش کرده‌اند در چینش مسافران در پروازها تا جایی که امکان دارد فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

منبع: فارس

کد خبر 124627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha