تاثیرات اجرای طرح ترافیک بر کرونا بررسی شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خواستار بررسی تاثیر اجرای طرح ترافیک بر تعداد مبتلایان کرونا شد.

به گزارش پرشین خودرو، سردار محمد حسین حمیدی، در اولین نشست خبری خود در مقام رییس پلیس راهور تهران بزرگ که صبح امروز در مقر مرکزی پلیس راهور فاتب برگزار شد، گفت: یکی از سیاست های اصلی ما ارتباط بیشتر و مستقیم با مردم است و در همین راستا نیز دفتر ارتباطات مردمی امروز به بهره برداری رسید و امیدواریم که بتوانیم بیشتر با مردم در ارتباط باشیم.

حمیدی ترافیک و آلودگی هوا را دو چالش عمده و اولویت دار پلیس راهور در پایتخت برشمرد و گفت: اول بحث ترافیک و آسیب‌های ناشی از آن و سپس موضوع آلودگی هوا دو چالش مهم در تهران هستند و سومین موضوع نیز مربوط به تصادفات است که پیش روی پلیس راهور قرار دارد. خوشبختانه در این حوزه ها اقدامات قابل توجهی نیز انجام شده و اگر دقت کرده باشید علیرفم افزایش تعداد خودروها و سفر دیگر مثل گذشته شاهد ترافیک سنگین در خیابان ها نیستیم و معابر ما قفل نمی‌شود.


وی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر طرح ترافیک بر سلامت مردم با بیان اینکه خط قرمز پلیس اعم از پلیس راهور و دیگر یگان ها حفظ جان و سلامت مردم است، گفت: در مورد کرونا نیز ما تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات آن هستیم، اما تهران از دیرباز آسیب‌های زیادی را شاهد بوده است.

حمیدی ادامه داد: شهر تهران در حوزه ترافیک و آلودگی هوا آسیب‌هایی را شاهد بوده و همچنان این آسیب‌ها وجود دارد، اقدامات زیادی صورت گرفته تا جریان ترافیک مختل نشود، اما اگر شاهد ترددهای روز افزون باشیم با ترافیک و البته آلودگی هوا مواجه می شویم. این دو موضوع مشکلات زیادی را برای بسیاری از شهروندان ایجاد می کند.

 

سردار محمد حسین حمیدی



رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: طرح ترافیک درمان مقطعی و کوتاه مدت ترافیک و آلودگی هوا است، اگر می‌خواهیم ترافیک کمتر و آلودگی هوای کمتری داشته باشیم، طرح باید اجرا شود. تاثیر اجرای طرح ترافیک بر کرونا نیز ضرورت دیگری است که اضافه شده و باید بررسی شود که لغو طرح ترافیک موجود که بخشی از طرح ترافیک سابق است، چقدر می تواند در کاهش بیماری کرونا موثر باشد و آیا اجرای آن بر تعداد مبتلایان به کرونا اثر دارد یا خیر؟

وی افزود: در حال حاضر با اجرای طرح ترافیک درصد قابل توجهی از سفرهای غیرضروری کاهش پیدا کرده و طرح کمک می کند که سفرهای غیرضروری نداشته باشیم و شبکه اصلی مختل نشود. اما شرایط کرونا متفاوت است و ما در مجموع تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

حمیدی در عین حال گفت که معابر تهران پاسخگوی حجم ترددها در شهر تهران نیست و اگر شاهد ترددهای بیشتر باشیم، دچار مشکل خواهیم شد. مشکل ترافیک شهر تهران، مشکلی نیست که کوتاه مدت حل شود، شبکه معابر ما ظرفیت این حجم از خودرو را ندارند و باید برنامه‌ریزی جدی برای این مشکل اعم از جای پارک و موارد دیگر داشته باشیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شهر تهران برابر آخرین آمارها هشت میلیون وسیله نقلیه شامل چهار میلیون خودرو و چهار میلیون موتور تردد می‌کنند که معادل ۲۵ درصد از وسایل نقلیه کل کشور است. همچنین سالیانه حدود ۶۰۰ نفر به دلیل تصادفات در تهران جان خود را از دست می‌دهند و ۲۱ هزار نفر نیز مجروح می‌شوند. همچنین ۴۸ درصد از تصادفات مربوط به موتورسواران و ۳۶ درصد نیز مربوط به عابرین پیاده است و ۲۵ درصد از تصادفات از ساعت ۸ شب تا ۱۲ شب رخ می دهد.

وی بر ضرورت هماهنگی و ارتباط شبکه ریلی و درون و برون شهری تاکید کرد و گفت: مهم است شبکه ریلی برون شهری با شبکه ریلی درون شهری باهم در ارتباط و هماهنگ باشند تا فردی که از خارج از شهر وارد می‌شود بلافاصله به شبکه ریلی داخل شهر دسترسی داشته باشد که این مهم در اولویت ما قرار دارد و در حال انجام تحقیقات و عملیاتی کردن این موارد هستیم.

حمیدی درباره طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران نیز گفت: طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران روزانه در حال اجرا است و با موتور سواران متخلف برخورد می‌کنیم، این طرح دارای حساسیت های خاص خود است و نیاز به اقدامات تکمیلی نیز دارد که تبدیل موتور سیکلت‌ها با سوخت فسیلی به برقی از جمله آنهاست.

منبع: ایسنا

کد خبر 124688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha