ورود اتوبوس‌های نو به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال اتوبوس‌های نو به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، محمود ترفع در برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: از سال ۸۹ به بعد دیگر دولت اتوبوسی را به شهرداری‌ها تحویل نداده است و تا قبل از سال ۸۹ نیز شهرداری‌ها سهمیه اتوبوس داشتند.

وی افزود: از زمانی که بحث تحریم‌ها پیش آمده سن ناوگان اتوبوسرانی بالا رفته و عمده اتوبوس‌ها از لحاظ سال و عمر بالا رفته است.

 



مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به اینکه شهرداری تهران در سال‌های اخیر با سرمایه خود بیش از ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای خطوط بی. آر. تی خود خریداری کرده است، گفت: به دنبال این هستیم تا با استفاده از اوراق مشارکت بتوانیم تا پایان سال تعدادی دیگر اتوبوس وارد ناوگان شهر تهران کنیم.

ترفع گفت: شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه نیز اقداماتی را به جهت نوسازی ناوگان خود قرار داده است که یکی از آن‌ها باتوجه به ممنوعیت خرید اتوبوس به صورت ساخته شده به جهت حمایت از صنایع داخلی عقد قرارداد با تولید کنندگان داخلی و ساخت اتوبوس توسط این عزیزان با استفاده از تامین قطعات اتوبوس و تامین منابع مالی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد تحریمی در بحث قطعات خودرو بوده است، گفت: به همین منظور براساس توافقات و رایزنی‌های صورت گرفته قرار بر این شده که تولید کنندگان داخل قطعات آن را هم تولید کنند و به توافقات خود در این زمینه پایبند باشند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه در خاتمه بیان کرد: جلسات بسیار زیادی با نهاد ریاست جمهوری و زیر مجموعه‌های آن به ویژه وزارت کشور، وزارت صمت و دستگاه‌های مرتبط داشته‌ایم که بتوانیم با همکاری آن‌ها اتوبوس‌های نو (یی) را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

کد خبر 124709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha