کد خبر 124719
۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
کاهش تقاضا برای نفت در پی بحران سوخت هواپیما

طبق گزارش بانک آمریکا، در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ شاهد اولین افزایش تقاضا برای سوخت هواپیما خواهیم بود و تا قبل از سال ۲۰۲۳، تقاضای جهانی به سطح قبل از همه گیری ویروس کرونا یعنی حدود ۸ میلیون بشکه در روز بازنمی‌گردد.

به گزارش پرشین خودرو، بهبود بسیار آهسته تقاضا برای سوخت هواپیما تقاضای جهانی نفت را حداقل برای دو سال دیگر پایین نگه می‌دارد. تعداد سفرهای هوایی همچنان پایین خواهد بود و قرنطینه های اجباری مردم را از سفر با پرواز های بین المللی باز می دارد. تقاضا برای بنزین نسبت به ماه آوریل که بیشتر مناطق جهان در قرنطینه بودند، افزایش یافته است ولی تقاضا برای سوخت هواپیما همچنان پایین است و انتظار می‌رود رشد بسیار کمی در سال آینده میلادی داشته باشد.

بانک آمریکا در جدیدترین تحقیقات خود اعلام کرد بهبودی کامل تقاضا برای سوخت هواپیما احتمالاً تا 2023 حاصل نخواهد شد.


طبق گزارش این بانک، در سه ماهه سوم 2021 شاهد اولین افزایش تقاضا برای سوخت هواپیما خواهیم بود و تا قبل از سال 2023، تقاضای جهانی به سطح قبل از همه گیری ویروس کرونا یعنی حدود 8 میلیون بشکه در روز بازنمی‌گردد.


« به نظر می رسد تنها راه حل بهبودی تقاضا برای سوخت هواپیما، ساخته شدن واکسن بیماری کویید19 است».

بانک آمریکا اعلام کرد واکسینه کردن اکثریت جمعیت جهان سالها طول می کشد و حدود یک سال و نیم زمان لازم است تا 2 میلیارد نفر در کشورهای توسعه یافته و چین این واکسن را دریافت کنند. این آمار در شرایطی صادق است که واکسن کرونا در سال آینده میلادی در دسترس عموم قرار بگیرد.

 

سوخت هواپیما


آمار سفر در برخی کشورها مانند چین افزایش یافته ولی سفرهای هوایی بین المللی همچنان با مشکلاتی مواجه هستند چون موج دوباره همه‌گیری ویروس کرونا برخی محدودیت ها را بازگردانده است.

برای مثال انگلیس در روز یکشنبه اعلام کرد مسافرانی که از اسپانیا بازمی‌گردند باید 14 روز در قرنطینه بمانند چون موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی مناطق اسپانیا از جمله بارسلونا افزایش یافته است.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند تقاضای جهانی برای نفت تا 97.4 میلیون بشکه در روز در 2021 افزایش یابد. تقاضای جهانی نفت تا ماه جولای سال جاری میلادی 92.1 میلیون بشکه بشکه در روز بوده است. انتظار می رود متوسط تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی 2.6 میلیون بشکه در روز کمتر از سطح 2019 باشد. تقاضا برای سوخت هواپیما سه چهارم این کسری را تشکیل می دهد.

تقاضا برای سوخت هواپیما در تنها در آمریکا 31 درصد معادل 540 هزار بشکه در روز نسبت به 2019 کاهش داشته است.

منبع: تسنیم

کد خبر 124719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha