کد خبر 124752
۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
هشدار وضعیت قرمز در 26 استان کشور!

سخنگوی وزارت بهداشت به افزایش بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: 15 استان کشور در وضعیت قرمز و 11 استان در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گزارش پرشین خودرو، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، سمنان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، یزد، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و قم در مرحله هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات آماری 15 استان در وضعیت قرمز و 11 استان در وضعیت هشدار قرار دارند،گفت: 3 استان به استان‌های قرمز اضافه شده است.


سادات‌لاری اضافه کرد: استان تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین و پرترددترین استان برای نخستین‌بار بعد از خیز اول شیوع کرونا در کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته که امیدواریم اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان جدی‌تر گرفته شود.


وی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر تعداد موارد بستری روزانه در کشور به دوران موج پیک بیماری در اسفند سال گذشته نزدیک شده است، ابراز داشت: وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و جهان رو به افزایش بوده و نگران‌کننده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 16 میلیون مورد ابتلا به کرونا در دنیا گزارش شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 640 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ ضمن اینکه همه‌گیری کرونا در جهان در حال شتاب است؛به طوری که در شش هفته گذشته تعداد کل موارد ابتلا دو برابر شده است.

لاری با تأکید بر اینکه اساسی‌ترین عامل برای جلوگیری از شیوع و ابتلا کرونا عزم و اراده افراد در تصمیم‌گیری برای حفظ سلامت خود و همنوعان در برابر بیماری است، تصریح کرد: اگر کشوری عمل مؤثرتری در کنترل بیماری کرونا داشته است، مرهون همکاری مردم آن کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ در نتیجه از مردم خواهش می‌کنیم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک به صورت جدی و برای همه سنین حافظ سلامتی خود باشند.

منبع: فارس

کد خبر 124752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha