کد خبر 124760
۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
موتورسواران، 48 درصد جانباختگان تصادفات

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ آخرین آمار تصادفات و حوادث رانندگی در تهران را تشریح کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ احسان موُمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب به آمار تصادفات و حوادث رانندگی در سه ماهه ابتدایی سال جاری اشاره و اظهار داشت: با بررسی و آنالیز تصادفات در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۴۸% از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و ۳۶% عابران پیاده ۱۶% راننده و سرنشین خودرو بودند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

وی گفت:حدود ۳۵% از تصادفات در ساعات شب و ۵۴% در معابر بزرگراهی شهر تهران بوقوع پیوسته است.

سرهنگ مومنی تصریح کرد:بیشترین تصادفات فوتی در منطقه ۴ شهرداری تهران با ۱۰% از کل متوفیان، در منطقه ۱۵ شهرداری۹% و در منطقه ۱۹ شهرداری ۸% از کل متوفیان بوده است.


سرهنگ احسان موُمنی به رانندگان توصیه کرد: در هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود وسرنشینان را بسته نگهدارند; همچنین از اقداماتی که باعث حواس پرتی آنها می شود مانند خوردن و آشامیدن،استفاده و صحبت با تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و ... در هنگام رانندگی خودداری کنند.

 

تصادفات


وی افزود: رانندگان به تابلوهای تعیین مسیر و هشداری توجه کافی داشته باشند و در اماکنی چون تفرجگاه ها، مراکز خرید و تجاری و فرهنگی و بازار به تردد عابرین توجه کافی داشته باشند; همچنین به هنگام نزدیک شدن به گذرگاه های عابر پیاده سرعت وسیله نقلیه را کاهش داده و به حق تقدم عبور عابران احترام بگذارند .

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد: رانندگان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده کرده و از حرکت در خطوط ویژه اتوبوس خودداری کنند; همچنین در تقاطع ها با روشن شدن چراغ قرمز پشت خط ایست توقف کرده تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 124760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha