کد خبر 124772
۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
روند افزایشی سن متوسط خودروها در آمریکا

از هر 4 خودرو در آمریکا، یک خودرو بیش از 16 سال عمر دارد، و واقعیت این است که متوسط عمر خودروها در این کشور به شکل بی سابقه ای در حال افزایش است.

به گزارش پرشین خودرو، مؤسسه IHS Markit در آمریکا عهده دار ثبت و رهگیری خودروهای پلاک شده در همه ایلات های آمریکا است و می گوید متوسط عمر خودروها در آمریکا به رقم بی سابقه 11.9 سال رسیده که دلیل آن حضور رقم بسیار بالایی از خودروهای سواری و وانت های ساخت پیش از سال 2005 است.

در دهه 1990 از یک خودرو حداکثر تا 100 هزار کیلومتر کار می کشیدند اما حالا بعد از 100 هزار کیلومتر تازه خودروها عمر دوباره به عنوان دست دوم پیدا می کنند.


تاد کامپائو Todd Campau تحلیلگر مارکیت آی اچ اس می گوید: «این که عمر متوسط خودروها افزایش یافته به بهتر شدن کیفیت خودروها ربط دارد. در حال حاضر خودروهایی که به بازار عرضه می شوند به قدری راحت و بی دردسر شده اند که مردم این خودروها را بیشتر نزد خود نگه می دارند.»


سال 2020 چهارمین سال متوالی است که عمر متوسط خودروها در آمریکا روند افزایشی خود را حفظ کرده است. البته این روند با فراز و نشیب مختصر، روندی است که دو دهه شکل گرفته و ادامه دارد. یک دهه گذشته متوسط عمر خودروها حدود 10.6 سال بود. پیش از 2002 متوسط عمر خودروها کمتر از 9.6 سال بود.

با ادامه حضور ویروس کرونا در زندگی مردم دنیا، تعداد بیشتر از مردم مشاغل و کسب و کار خود را از دست می دهند و همین عامل هم باعث می شود کمتر به فکر نوسازی و تبدیل به احسن خودروهای خود باشند و به احتمال زیاد افزایش متوسط عمر خودروها در سال های آینده هم بالاتر خواهد رفت. یک عامل دیگر هم این است که برخی از مردم از سر ناچاری خودروی فعلی خود را می فروشند تا یک خودروی دست دوم با قیمت کمتر خریداری کنند و اموراتشان بگذرد. بعد از شیوع کرونا، رونق خرید و فروش خودروهای دست دوم هم بیشتر شده چون شرکت های اجاره دهنده خودرو مجبور به فروش ناوگان خودروهای خود شده اند.

در حال حاضر رقم خودروهای در حال تردد و پلاک شده در آمریکا از جمله سواری، شاسی بلند و وانت به رقم سرسام آور 280 میلیون دستگاه رسیده است. سال 2020 هم حدود 14 میلیون دستگاه خودروی نو به آن اضافه خواهد شد. البته همین تعداد هم از گردونه خارج شده و در مسیر بازیافت قرار می گیرند.

منبع: سایپا

کد خبر 124772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha