کد خبر 124794
۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
طرح نصب نفس سنج بر روی خودرو از کارخانه

روسیه در حال بررسی اقدامی است که خودروها از همان کارخانه به نفس-سنج مجهز شوند تا امکان رانندگی افراد تحت تأثیر الکل و میزان مرگ و میر جاده ای در این کشور کاهش یابد.

به گزارش پرشین خودرو، وزیر صنعت روسیه امیدوار است که برنامه ای تا پایان سال 2020 به اجرا بگذارد که رانندگانی که مشروبات الکلی مصرف کرده اند نتوانند خودرو را روشن کنند. در این صورت باید خودروسازان خودروهای جدید را به نفس-سنج هایی مجهز کنند که اجازه روشن شدن به خودرو را ندهد.

سالیان سال است که روسیه برای کاهش مرگ و میر جاده ای و بهبود آمار تلاش می کند. سال گذشته بیش از 17 هزار نفر در اثر حوادث رانندگی در جاده ها و خیابان های روسیه جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با خیلی از کشورهای دنیا عدد بسیار بالایی است.


نصب «قفل الکل» به قیمت تمام شده تولید خودرو می افزاید و وزارت صنعت روسیه هم انتظار دارد که این هزینه را خودروساز متحمل شود. اما خودروسازان روسیه همین حالا هم به خاطر ویروس کرونا، با کاهش شدید تقاضا برای خودرو مواجه هستند و برای بقا و سرپا ماندن احتیاج به روش های کاهش هزینه بیرحمانه دارند و تحمیل هزینه به آنها در این اوضاع سخت امکان موفقیت طرح را کاهش می دهد. همان طور که درگذشته هم طرح ها و برنامه های دولت برای نصب اجباری قفل های ضد الکل موفق نبوده است.

روسیه شهرت جهانی در مصرف مشروبات الکلی دارد با این حال بر اساس مطالعات سازمان بهداشت جهانی درسال گذشته، میزان مصرف مشروبات الکلی در روسیه بین سالهای 2003 تا 2016 حدود 43 درصد کاهش یافته است. با این حال هنوز روسیه به عنوان کشور پرمصرف مشروبات الکلی به حساب می آید و دلیل کاهش مصرف، سنگین تر شدن هزینه ها و بالا رفتن مالیات بر مصرف، سیاست های بازدارنده بر تولید دست ساز و خانگی و افزایش قیمت پایه ودکا است.

ولادمیر پوتین بر عکس اسلاف خود اصرار دارد تصویری بهوش از خود به نمایش بگذارد،‌ برخلاف بوریس یلتسین که تصویرش با مستی و گاف های خجالت آور به ذهن ها خطور می کند.

منبع: سایپا

کد خبر 124794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha