کد خبر 124883
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
استیصال در نوسازی ناوگان تاکسیرانی!

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه دیگر هیج راهی برای نوسازی تاکسی ها باقی نمانده است، گفت: دولت با واردات تاکسی مخالفت کرده و تولیدکنندگان داخلی نیز در تولید تاکسی‌هایی که بتوانند استاندارد یورو ۵ را کسب کنند، دچار مشکل جدی هستند!

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا قنادان درباره آخرین وضعیت تاکسیهای دپو شده در پارکینگها اظهار کرد: این خودروها به دلیل نداشتن استاندارد یورو 5 شماره گذاری نشدند و از آنجایی که ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای یورو 4 از سوی دولت ایجاد شده رفع این ممنوعیت نیز باید توسط دولت انجام شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر شماره شاسی و سند کمپانی این تاکسی ها به نام متقاضی صادر شده و تنها مسئله این است که خودروها قابل شماره‌گذاری نیستند ما هم همچنان منتظر مصوبه دولت هستیم البته در این زمینه پیگیریها ی لازم را انجام داده‌ایم و شهردار تهران چند نامه به معاون اول رئیس جمهوری ارسال کرده که اخرین مورد آن حدود یک ماه پیش بوده است.


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون زیربنایی دولت نیز مطرح شده و منتظر طرح و تصویب در دولت است بنابراین از آنجا که فعلاً خبر خوشی برای تاکسیران ها نداریم خودمان هم متأسف و ناراحت هستیم.

وی گفت: ما در نوسازی ناوگان تاکسیرانی دچار یک چالش جدی و استیصال هستیم چرا که دولت با واردات تاکسی مخالفت کرده و تولیدکنندگان داخلی نیز در تولید تاکسی‌هایی که بتوانند استاندارد یورو 5 را کسب کنند، دچار مشکل جدی هستند البته گویا خودروسازان برای خودروهای بنزینی خود استاندارد یورو5 را پیاده کردند اما برای تاکسی هایی که دوگانه سوز هستند هنوز این امکان فراهم نشده است و در عمل هیچ راهی برای نوسازی ناوگان باقی نمانده است.

 

نوسازی تاکسی

قنادان افزود: در شهرداری تهران به سختی منابعی را تأمین و با کمک صندوق کارآفرینی امید تسهیلاتی برای تاکسیران‌ها طراحی کردیم علاوه بر این بیش از 10 هزار تاکسیران برای نوسازی خودروی خود در سال جاری ثبت‌نام کرده‌اند ما هم اعلام کرده‌ایم نوسازی 15 هزار تاکسی را در سال جاری انجام دهیم اما باید خودرویی وجود داشته باشد که بتوان ناوگان را نوسازی کرد!

وی خاطرنشان کرد: وقتی خودروهای موجود نمیتوانند استانداردهای تعیین شده محیط زیستی را پاس کنند و اجازه واردات هم وجود ندارد مردم و تاکسیرانها تحت فشار قرار می‌گیرند و از این رو لازم است دولت یک تصمیم جدی در این زمینه اخذ کند در برخی موارد باید تعارفات را کنار بگذاریم و واقعیت کشور را در نظر بگیریم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: اخیراً قیمت خودرو نیز افزایش پیدا کرده و این کلاف مشکل را صدچندان پیچیده‌تر میکند چراکه درآمد تاکسیران، با توجه به تورم موجود و کاهش مسافران، درآمد تاکسیران هنوز به میزان سال گذشته نیز نرسیده است و این به آن معناست که اگرچه ما استانداردهای خودرویی خود را سختگیرانه کرده‌ایم اما در عمل چون خودرویی با آن استانداردها برای جایگزینی وجود ندارد به ناچار 40 هزار تاکسی فرسوده با میزان آلایندگی چند برابر در خیابانهای تهران تردد میکنند که این موضوع نیز هم نفس محیط زیست را گرفته و هم تاکسیران ها و شهروندان را کلافه کرده است.

وی یادآور شد: استانداردها روی کاغذ افزایش یافته اما به دلیل اینکه خودرویی نیست به ناچار تاکسی های فرسوده با آلایندگی بسیار بیشتر در حال تردد هستند و با گذشت زمان هر مرحله افزایش قیمتی که افزایش میابد، پیچیدگی امکان تأمین مالی برای تاکسیران شهرداری و دولت را بیشتر می‌کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 124883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha