کد خبر 124892
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
نسل جدید خودروهای بی ام و، هیبریدی هستند

قرار است خودروهای سری ۵ و ایکس وان بی ام و هیبریدی شوند.

به گزارش پرشین خودرو، به عنوان بخشی از برنامه بلندپروازانه خودروسازی بی ام و برای معرفی ۲۵ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۳، این شرکت اعلام کرد نسل جدید خودروهای سری پنج و ایکس وان علاوه بر بهره مندی از موتور بنزینی، دارای پیشرانه الکتریکی نیز خواهند بود و به صورت هیبریدی عرضه می شوند. به این ترتیب این خودروساز آلمانی یک گام دگر به تعهد خود برای کاهش تولید گاز آلاینده دی اکسید کربن به میزان یک سوم مقدار فعلی تا سال ۲۰۳۰ نزدیک خواهد شد.

پیش از این نیز اعلام شده بود نسل جدید خودروهای سری هفت به صورت هیبریدی عرضه خواهند شد. هم چنین برخی از گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که بی ام و در حال ارزیابی عرضه خودروهای سری سه خود با پیشرانه هیبریدی است. قرار است تا ۱۰ سال آینده خودروسازی بی ام و هفت میلیون خودروی الکتریکی روانه بازارها کند.


در حال حاضر خودروهای سری پنج به دو صورت دیزلی و بنزینی عرضه می شوند. اگر چه هنوز از جزییات این خودرو اطلاعات بیشتری منتشر نشده اما احتمالا خودرو به مانند مدل های هیبریدی قبلی قادر به پیمودن مسافتی معادل ۲۷۵ مایل است.

 

بی ام و



اولیور زیپسه- مدیرعامل بی ام و در همین رابطه گفت: به عنوان یک شرکت خودرویی پیشتاز، هدف ما این است که در مسیر توسعه پایدار و استراتژیک خود گام برداریم. ما این مسیر استراتژیک را در سطوح مختلف، از بخش های مدیریتی گرفته تا تولید و تحقیق و توسعه پیاده سازی می کنیم.

به گفته بی ام و، هدف از تغییرات جدید در تولید خودروهای هیبریدی، افزایش بهره وری و بهبود وضعیت زنجیره ارزش در این شرکت در کنار عمل به تعهدات محیط زیستی است و شرکت پس از عرضه این خودرو با همکاری مراکز تحقیقاتی، میزان اثربخشی این تغییر رویکرد در تحقق هدف کاهش گازهای گلخانه ای را بررسی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 124892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha