کد خبر 124912
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
جنرال موتورز هم به فورد و هوندا پیوست

جنرال موتورز هم مانند فورد و هوندا انتشار آگهی بازرگانی در فیسبوک را تحریم کرد.

به گزارش پرشین خودرو، این روزها، رسانه های مجازی به یکی از بزرگترین کانال های تبلیغاتی و رساندن پیام به مخاطبان بازارهای هدف تبدیل شده است. شاید روزگاری تلویزیون تنها جایی بود که برای تبلیغات مؤثر بود اما با ظهور و گسترش اینترنت و افزایش زمانی که مردم در رسانه های مجازی سپری می کنند، به مرور باعث گسترش تبلیغات در این عرصه ی جدید رسانه ای شد و به روشی جذاب برای فروش محصول و ارتقای برند بدل گشت.


این موضوع یک پدیده جهانی است. در مطالعاتی که در همین زمینه در سال جاری انجام شده، 1.4 میلیارد کاربر روزانه به طور فعال در فیسبوک حضور دارند و هریک حداقل 58 دقیقه در این پلتفرم رسانه ی مجازی وقت صرف می کند. نیمی از این کاربران بین 18 تا 34 سال سن دارند. با توجه به تعطیلات سراسری در بسیاری از کشورها، از جمله آمریکا، به طور طبیعی حضور در فضای مجازی هم وسعت و گسترش بیشتری پیدا کرده است.


با این حال، جنرال موتورز خیلی به اثربخش بودن فیسبوک به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی باور ندارد. در گزارشی که اتومتیونیوز منتشر کرده است، جنرال موتورز به هیچ عنوان از نحوه برخورد فیسبوک و نحوه اداره محتوای نفرت پراکنی علیه جنرال موتورز و برندهای خودرویی راضی نیست و به همین دلیل از فعالیت های خود رد این عرصه و در پلتفرم رسانه های مجازی خواهد کاست و چون اینستاگرام و واتس اپ هم جزو دارایی های فیسبوک به حساب می آیند می توان انتظار داشت که دیگر تا مدتی نامعلوم خبری از تبلیغات و حضور برند جنرال موتورز در این پلتفرم ها نباشد.

این خودروساز آمریکایی در بیانیه ای گفت که از پیشرفت مسیری که فیسبوک در پیش گرفته راضی نیست. از آثار این نارضایتی، توقف سرمایه گذاری در این پلتفرم های رسانه ای است. در این بیانیه آمده است: «ما آنها [رسانه های مجازی] را ترغیب می کنیم که تغییرات معناداری را به اجرا بگذارند تا ما هم با سرعت بیشتری به عرصه ی دیجیتالی بازگردیم و ارزش های برندمان در آن انعکاس پیدا کند.»

جنرال موتورز اولین خودروسازی نیست که از تبلیغات در فیسبوک عقب نشینی کرده است. فورد و هوندا و برندهای تجاری غیرخودرویی مثل بن اند جریز هم از انتشار تبلیغات در فیسبوک خود داری کرده اند. با ذکر این نکته که به احتمال زیاد در آینده نزدیک فورد هزینه تبلیغاتی در یوتیوب و پینترست را از سر خواهد گرفت.

منبع: سایپا

کد خبر 124912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha