کد خبر 124917
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
خطر اشتعال مواد ضدعفونی‌کننده در داخل خودرو

سازمان آتش‌نشانی شیکاگو با توجه به افزایش استفاده از ضدعفونی کننده‌ها به دلیل شیوع کرونا، نسبت به خطرات احتمالیِ حمل این مواد در داخل خودرو هشدار داد.

به گزارش پرشین خودرو، در حالی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده به مردم توصیه می‌کند برای جلوگیری از گسترش کرونا، دست‌ها و سطوح مختلف را به طور مرتب ضد عفونی کنند، سازمان آتش‌نشانی شیکاگو اعلام کرده است که قرار دادن مایع ضد عفونی کننده در برابر نور مستقیم خورشید در داخل اتومبیل، خطر احتمالی وقوع آتش‌سوزی را به همراه دارد.


تمیز نگه داشتن دست‌ها عاملی مهم در مبارزه با کرونا است. با این حال دپارتمان آتش‌نشانی شیکاگو نیز توصیه می‌کند که افراد باید نسبت به نحوه صحیحِ نگهداری و مصرف این مواد آگاه باشند و به ویژه رانندگان به دلیل اشتعال‌زایی این ترکیبات و خطر احتمالی آتش سوزی، مواد ضدعفونی کننده را در نور مستقیم خورشید در وسیله نقلیه قرار ندهند تا علاوه بر کرونا در برابر آتش‌سوزی نیز ایمن بمانند.

 

مواد ضدعفونی


در بیانیه این دپارتمان آمده است که اگرچه چنین حوادثی به ندرت اتفاق می‌افتد اما از آنجا که این‌روزها نیاز به استفاده از این مواد بیشتر شده، توصیه می‌شود برای پیشگیری از خطرات احتمالی در خانه و خودرو، آنها را در جایی امن نگهداری کنید.

بنا بر گزارش ان‌بی‌سی شیکاگو، اخیرا در شیکاگو یک خودرو به دلیل نگهداری از ماده ضد عفونی کننده دست، دچار آتش‌سوزی شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 124917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha