کد خبر 124939
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
۱۵هزار تاکسیران وام گرفتند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: تاکنون ۱۵ هزار راننده تاکسی در سطح کشور موفق به دریافت وام ۲ میلیون تومانی شده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو،مرتضی ضامنی درباره پرداخت وامهای 6 و 2 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا لازم بود حمایتهایی از حوزه حمل و نقل به ویژه رانندگان تاکسی به عمل بیاوریم؛ در این راستا دولت مصوبه‌ای داشت و مشاغل آسیب‌پذیر را مشخص کرد که یکی از این مشاغل مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی بود و مشمول دریافت کمکهای دولتی شدند.

وی با بیان اینکه وام 6 میلیونی برای مشاغل آسیب‌دیده است و شامل رانندگان تاکسی هم می‌شود، ادامه داد: متولی پرداخت این وام، وزارت رفاه است که سامانه ای با عنوان «کارا» طراحی کرد؛ فهرست همه رانندگان فعال از طریق وزارت کشور در اختیار وزارت رفاه قرار گرفت و تاکسیرانها بعد از ثبت‌نام در صورت « فعال» بودن می‌توانند به یکی از بانکهای عامل مراجعه کنند و با یک چک و سفته از این تسهیلات برخوردار شوند.


مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور تصریح کرد: ما از وزارت رفاه خواسته ایم اعلام کند چه تعداد راننده برای دریافت وام ثبت نام کرده اند و چه تعداد موفق به اخذ تسهیلات شده اند اما هنوز آماری اعلام نشده است. در کنار این امر، پیرو پیگیری های اتحادیه تاکسیرانی با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و بنیاد علوی که زیر مجموعه بنیاد مستضعفان است تفاهمی انجام دادیم که در راستای کمک به افراد آسیب دیده به دلیل کرونا، حوزه تاکسیرانی هم مد نظر قرار گرفته شود بر این اساس در گام نخست 25 هزار تسهیلات 2 میلیون تومانی قرض الحسنه به رانندگانی تعلق می گیرد که به هر دلیلی از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند.

 

وام 2 میلیونی رانندگان



وی افزود: رانندگان فوت شده به دلیل کرونا، رانندگانی که خودشان یا عضوی از خانواده آنها دچار کرونا شده است یا آن گروه از رانندگانی که به دلیل داشتن بیماری های زمینه ای یا سن بالا در معرض خطر بیشتری نسبت به سایر رانندگان هستند و به همین دلیل کارکردشان هم کمتر است، در این طرح مد نظر قرار گرفته شد. فرآیند اجرایی آغاز شده و تاکنون طبق آخرین گزارش 15 هزار نفر تسهیلات را در سطح کشور دریافت کرده اند و باقی افراد نیز در حال انجام هستند.

ضامنی خاطرنشان کرد: با همکاری بنیاد علوی و همچنین مجموعه بانک سینا به عنوان بانک عامل، تضامین دریافت تسهیلات نیز ساده است و به دریافت چک یا سفته ای که مورد تأیید سازمان تاکسیرانی است، اکتفا می شود. اعتقاد داریم که مبلغ این وام زیاد نیست ولی همین هم می تواند در کنار سایر کمک ها مانند وام 6 میلیون تومانی به بسیاری از رانندگان کمک کند.

وی ادامه داد: در گام نخست رانندگان مشمول را شناسایی کردیم و سازمانهای مربوطه فهرست هایشان را ارسال کردند تا به بانک سینا ارائه کنیم. استعلام ها با کمترین سختگیری انجام و حتی شعب بانکی افراد هم مشخص شد و از طریق پیامک ارسال کردند تا در زمان تعیین شده نسبت به تشکیل پرونده در بانک اقدام کنند. بازپرداخت این وام 24 ماهه و مبلغ آن کمتر از 100 هزار تومان در ماه است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای کشور اظهار کرد: پیگیر هستیم که بتوانیم مرحله دوم این کمکها را اجرایی کنیم؛ هر جا امکان هر کمکی به حوزه تاکسیرانی وجود داشته باشد آن را پیگیری خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 124939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha