کد خبر 124940
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
برنامه‌ریزی برای افزایش پروازهای خارجی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از برقراری پروازهای خارجی بین ایران و ۱۱ مقصد خارجی خبر داد و گفت: افزایش این پروازها در دست پیگیری قرار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، از اسفندماه سال گذشته که ویروس کرونا در ایران و به تدریج در بسیاری از کشورهای جهان شیوع پیدا کرد محدودیت‌های بسیاری برای تردد مسافران و سفرهای هوایی، زمینی و دریایی اعمال شد. در این راستا کشورهای مختلف به تدریج انجام هر گونه پروازهای مسافری را تا اطلاع ثانوی ممنوع کردند و پس از چند ماه از این اتفاق مذاکرات برای ازسرگیری پروازهای مسافری بین کشورهای مختلف آغاز شد. در این راستا در ایران نیز شاهد لغو پروازهای خارجی و داخلی در اسفندماه و فروردین‌ماه بودیم و مرزهای هوایی بسیاری به روی ایران بسته شد.

البته در ادامه برخی پروازها به تدریج برای بازگرداندن ایرانیان در کشورهای مختلف، خرید تجهیزات پزشکی، انجام پروازهای موردی و... آغاز شد.


شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای انجام پروازهای خارجی چه مذاکراتی صورت گرفته و آخرین وضعیت این پروازها چگونه است، اظهار کرد: از همان ابتدا پروتکل‌های بهداشتی در اعزام و پذیرش مسافر به ویژه در بخش هوایی و با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین شد. در همین راستا تعداد محدودی پرواز برنامه‌ای و البته تعداد قابل توجهی پرواز فوق‌العاده در قالب پرواز فری فلایت نیز برای بازگرداندن هموطنان به کشور انجام شد.


وی افزود: با توجه به بازدید سازمان جهانی بهداشت از فرودگاه‌های ایران و اعلام تأییدیه مبنی بر استاندارد بودن اقدامات مراقبتی و کنترلی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از اوایل خردادماه که کشورها و خطوط هوایی اقدام به کاهش محدودیت‌های سفر کردند، روند افزایش پروازها به مقاصد شهرهای مختلف ایران آغاز شد.

 

پروازهای خارجی



آدم‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر پروازهای خارجی بین ایران و کشورهایی از جمله انگلیس، فرانسه، هلند، قطر، لبنان، امارات، هند، روسیه، ایتالیا، سوئد و... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام و مذاکرات برای از سرگیری دیگر مسیرها نیز در دست پیگیری است.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در آخرین پروتکل‌ تدوین شده که به صورت نوتام نیز به کلیه ایرلاین‌های متقاضی سفر به ایران اعلام شده، ارائه تست PCR منفی و تکمیل فرم خوداظهاری توسط کلیه مسافران متقاضی ورود به کشور الزامی است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت مرزهای زمینی کشور نیز این گونه توضیح داد: در بخش مرزهای زمینی نیز پروتکل‌های بهداشتی مشترک با کشورهای همسایه برای تردد مسافر و کامیون‌های باری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه تنظیم شده و براساس ضوابط هر یک از آن‌ها در حال پیگیری است.

منبع: ایسنا

کد خبر 124940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha