کد خبر 124946
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
تشریح آخرین وضعیت مرز میلک

آخرین وضعیت مرزهای افغانستان از این حکایت دارد که در حال حاضر با توجه به تعطیلات سه روزه عید قربان تردد تا حدودی با تاخیر و توقف کامیون ها همراه است، همچنین بعد از رایزنی‌های صورت گرفته فعالیت در مرز میلک به زودی از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، طی روزهای گذشته در مرز میلک افغانستان به دلیل اعتصاب برخی کامیون داران افغان، تردد و تبادل کالا با اختلال‌های همراه بود.

آخرین وضعیت تردد در مرز میلک و براساس توضیح سید روح اله لطیفی- سخنگوی گمرک ایران- به ایسنا، حاکی از آن است که طی ملاقات‌ مرزی که صبح امروز در مرزمیلک با مسئولین ولایت نیمروز و مرز زرنج افغانستان صورت گرفت مقرر شد تا مقامات افغان اقدامات لازم برای از سر گیری فعالیت کامیون داران افغانستانی را انجام دهند و تردد در این مرز انجام شود.

وی توضیح داد: برخی از کامیون داران و شرکت‌های حمل و نقل افغانستان در اعتراض به مصوبه شورای تامین استان سیستان و بلوچستان در رابطه با توقف سه ماهه کامیون‌های حامل قاچاق دست به اعتصاب زده تا بتوانند تغییری در این تصمیم ایجاد کنند.


توقف ۱۹۰۰ کامیون در مرز دوغارون

این مقام مسئول در گمرک ایران همچنین در رابطه با اخباری مبنی بر توقف ۲۶۰۰ کامیون در مرز دوغارون توضیح داد که این توقف عمدتا به دلیل تعطیلی سه روز عید قربان بوده است و ۱۹۰۰ کامیون در مجموع صادراتی و ترانزیتی متوقف هستند که در سه خروجی گمرک ، منطقه ویژه و بازارچه قرار دارند و در نهایت از درب خروج گمرک خارج و به سمت افغانستان خواهند رفت.

لطیفی افزود: در حالت عادی روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ کامیون از مرز دوغارون خارج می شوند که دلیل کم بودن تعداد خروجی‌ها به دیرتر شروع شدن فعالیت افغان‌ها در مرز برمی‌گردد.

به گفته وی درخواست ملاقات مرزی با طرف افغان داده ایم تا در صورت انجام این ملاقات در این مرز، تصمیمی برای افزایش ساعت فعالیت گمرکی در دو طرف برای خروجی کامیون ها به ۴۵۰ تا ۵۰۰ دستگاه گرفته شودکه موجب خروج و تخلیه کامیون‌های متوقف خواهد شد.



فعالیت در مرز ماهیرود عادی است

اما در رابطه با مرز ماهیرود نیز سخنگوی گمرک گفت که فعالیت در این مرز عادی بوده و طبق آخرین گزارش روز گذشته ۵۷ کامیون صادراتی از این مرز عبور کرده اند و ۱۵ کامیون متوقف بودند.

به گفته وی در رابطه با تردد مسافران از مرز ماهیرود نیز ۱۲ خارجی از این مرز به ایران وارد شده وچهار نفر هم از ایران به افغانستان رفته‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 124946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha