کد خبر 124948
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
لغو طرح ترافیک به نفع مردم تهران نیست

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهرتهران با بیان اینکه لغو طرح ترافیک به نفع مردم تهران نیست، گفت: لغو طرح مسافران مترو را کاهش نداده است.

به گزارش پرشین خودرو، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، درباره موضوع طرح ترافیک در پایتخت، اظهار داشت: تصمیم لغو طرح ترافیک توسط ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شده و همه باید از آن تبعیت کنند.


وی با اشاره به اینکه تنزل دادن بحث مبارزه با کرونا به موضوع طرح ترافیک مورد نقد کارشناسی مدیریت شهری است، گفت: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر بررسی‌های کارشناسی و تخصصی در این زمینه انجام داده و بر همین اساس لغو طرح ترافیک را مفید نمی‌دانیم.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: طرح ترافیک به دلیل شرایط کرونا به صورت کلی تغییر کرده بود و ساعاتی برای ورود و خروج کارکنان و کارمندان در نظر گرفته بودیم، ولی لغو کلی این طرح شهر را با مشکلات زیادی همراه می‌سازد.

علیخانی بیان داشت: نگاه ما به موضوع طرح ترافیک سلامت‌محور است و نمی‌توان گفت برای اینکه حمل و نقل عمومی شلوغ نشود، مکان‌های دیگر را شلوغ کنیم. بسته ترافیکی که شورای شهر جهت مقابله با کرونا ارائه داده بود شرایط شهر را بهتر می‌کرد.

وی گفت: در حال حاضر خیابان‌های پایتخت در بخش مرکزی به دلیل افزایش ترددها قفل شده و با گره ترافیکی همراه است از طرفی حمل و نقل عمومی مسافران آن به دلیل شرایط کرونا کاهش یافته و به یک پنجم رسیده است و اکنون لغو طرح ترافیک تأثیر چندانی در آمار مسافران ندارد و تنها خیابان‌ها را شلوغ می‌کند.

 

محمد علیخانی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: چرا باید صورت مسأله را جهت مقابله با کرونا پاک کرد دولت باید از اعتبارات مربوط به کرونا 500 اتوبوس برای تهران بخرد و واگن‌های مترو را افزایش دهد ولی این کار را انجام نداده و به جای آن لغو طرح ترافیک مطرح می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: طرح ترافیک را لغو کرده‌ایم و اکنون شهر با ازدحام خودروها حتی در خیابان‌های فرعی همراه شده و جای پارک خودرو نیز وجود ندارد.

وی گفت:‌لغو طرح ترافیک تصمیمی است که به نفع ترافیک و مردم شهر نیست و از طرفی نیز نه تنها سبب رعایت فاصله اجتماعی نمی‌شود بلکه سبب احتمال انتقال کرونا به دلیل افزایش تجمعات در مرکز شهر خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: زمانی که طرح ترافیک رایگان باشد یعنی مردم را تشویق می‌کنیم که به محدوده طرح وارد شوند و این موضوع سفرهای غیرضروری را به همراه دارد و مشکلاتی را برای پلیس و ساکنین محدوده طرح ترافیک ایجاد کرده است و حرکت اتوبوس‌ها در خطوط ویژه را به دلیل ورود خودروها به این خطوط با اختلال همراه می‌کند.

علیخانی گفت:‌البته اعلام کردند که توقف طرح در حال حاضر فقط برای یک هفته است و امیدوارم پس از مشاهده آثار منفی لغو طرح، دوباره وضعیت طرح ترافیک به حالت قبل بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که اعضای شورای شهر و کارکنان این شورا نمی‌توانند در مسائل تخصصی پزشکی اظهار نظر کنند و تصمیم کارشناسی بگیرند پزشکان نیز نظرات آنها در مورد ترافیک کارشناسی شده نیست ولی با این وجود مدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است.
 

منبع: فارس

کد خبر 124948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha