کد خبر 124955
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
وضعیت قرمز ۱۷۰ شهر ایران

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۲ نفر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند. هیچ نقطه ای از کشور عاری از کرونا نیست و ۱۷۰ شهر در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهر در وضعیت هشدار هستند.

به گزارش پرشین خودرو، سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۴مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۶۰ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.


معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۷۲ هزار و ۵۳۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.


لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام وضعیت قرمز و هشدار در ۲۵ استان افزود: استانهای مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: استان گیلان که هم اکنون در وضعیت قرمز است. اسفند سال ۹۸ نیز یک خیز شدید بیماری کووید۱۹ را سپری کرد. از اوایل فروردین و سیرنزولی این بیماری در گیلان مشاهده شد اما از تیر ماه دوباره شاهد افزایش موارد بیماری در اغلب شهرهای این استان هستیم به طوری که هم اکنون پنج شهرستان این استان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت هشدار است و شیب ابتلا به خصوص در شهرهای ورودی و مسافرخیز گیلان مثل رشد، آستارا، لنگرود، رودسر و لاهیجان تندتر است.

لاری گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد موارد ابتلا و بستری در استان گیلان مربوط به مسافران ورودی به این استان است بنابراین از مردم می خواهیم از سفر به این استان به خصوص در روزهای پیش رو خودداری کنند. میزان استفاده مردم از ماسک در استان گیلان نیز حدود ۶۲ درصد است و از مردم این استان می خواهیم با استفاده بیشتر از ماسک اجازه ندهند تجربه تلخ اسفند تکرار شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان قزوین در وضعیت هشدار است اما در این استان نیز شیب صعودی و افزایش موارد بستری و ابتلا به کووید۱۹ را شاهد هستیم به طوری که موارد بستری و ابتلا به این بیماری در ۶ هفته گذشته در این استان ۲۰ درصد بیشتر شده و دو شهرستان در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار هستند. روند موارد بستری نیز در برخی شهرهای این استان مانند قزوین، بوئین زهرا و تاکستان شیب تندتری دارد. امیدواریم با همکاری مردم و در رعایت اصول بهداشتی وضعیت شیوع این بیماری در استان قزوین بهتر شود و این استان به وضعیت قرمز دچار نشود.

وی گفت: هم اکنون ۱۷۰ شهر کشور در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهر در وضعیت هشدار هستند. اعلام قرمز و هشدار در استانها به معنای این نیست که در بقیه شهرها فقدان بیماری را داریم. هیچ شهری در کشور عاری از کرونا نیست و تمام مناطق کشور آلوده هستند. امیدواریم همه مردم با رعایت سه اصل فاصله گذاری ۱.۵ تا دو متر، شستن مداوم دست و استفاده از ماسک کمک کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا را شکست دهیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 124955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha