دوگانه سوزهای غیراستاندارد نمی‌توانند سوختگیری کنند

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: به منظور افزایش ایمنی خودروها و جایگاه ها قصد داریم تا حدود یکسال آینده جایگاه های سی ان جی را هوشمند کنیم که با اجرای این طرح از سوخت گیری خودروهایی که به صورت غیرمجاز و غیر استاندارد گازسوز شده اند ممانعت خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدحسین باقری، با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی تردد خودرو های سی ان جی سوز و جایگاههای سی ان جی مصوبه لازم اخذ شده است، اظهار کرد: تاکنون هیچ حادثه ای برای خودروهای دوگانه سوز در حال تردد و خارج از جایگاهها نداشته ایم و عموما اتفاقاتی که رخ می دهد ناشی از خودروهایی است که به صورت غیر استاندارد و غیر مجاز و زیرپله ای گازسوز شده اند یا تغییرات و دستکاری در ساختار مخازن یکپارچه آنها انجام شده است.


وی افزود: تعداد این حوادث محدود است اما برای مقابله با همین حوادث محدود طرح هوشمندسازی جایگاه های سی ان جی را مدنظر قرار داده ایم تا حوادث را به صفر برسانیم که برای اجرایی شدن این طرح منتظر فرآیند انتخاب پیمانکار برای اجرا در سراسر کشور هستیم.


مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: با هوشمندسازی جایگاه ها، با یک دوربین پلاکخوان که در ورودی جایگاه ها نصب می شود، جایگاه دار پلاک خودرو را شناسایی و اصالت و صلاحیت فنی خودرو جهت سوختگیری را کنترل کرده و از داشتن معاینه فنی و نحوه تبدیل خودرو به صورت استاندارد آگاه شده و در صورتی که خودرو شرایط لازم برای سوختگیری را رعایت نکرده باشد، واجد شرط لازم برای سوخت گیری نخواهد بود.

 



باقری افزود: تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز می بایست در کارگاه های معتبر که دارای استاندارد و مجوزهای لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هستند، انجام و گواهی سلامت برای آنها صادر شود.

وی با بیان اینکه اگر این گواهی برای خودرو صادر شود در سیستم معاینه فنی ثبت می شود و خودروی مذکور برای سوخت گیری مشکلی نخواهد داشت تصریح کرد: اما خودروهایی که به صورت غیر مجاز تبدیل شده باشند، پس از اجرای طرح هوشمند سازی جایگاه ها از سوختگیری آن ها ممانعت خواهد شد.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه این کار با هدف افزایش ایمنی صورت می گیرد، گفت: شرح کار هوشمندسازی توسط مشاور نوشته شده است و در مرداد ماه فرایند انتخاب پیمانکار انجام می شود. پیش بینی می شود که از شهریورماه کار هوشمندسازی جایگاه ها آغاز شود و حدود یکسال تمام جایگاه ها هوشمند شوند.

وی از دارندگان خودروهای عمومی شامل تاکسیها و وانت بار ها خواست که برای تبدیل مجاز و استاندارد به صورت رایگان به سایت www.gcr.niopdc.ir مراجعه و به منظور تبدیل از بنزینی به دوگانه سوز ثبت نام کنند.

به گفته او خودروهای تبدیلی که در این سایت ثبت نام و عملیات تبدیل آنها انجام می شود، در فرآیند هوشمند سازی و انجام معاینه فنی هیچ مشکلی نخواهند داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 124962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha