کد خبر 124965
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
تنها 3درصد رانندگان وام کرونایی گرفتند!

با وجود تصویب و ابلاغ تسهیلات حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومانی ستاد مقابله با کرونا برای بخش‌های مختلف حمل و نقل و اینکه قرار بود در تیر ماه این تسهیلات پرداخت شود، تا خسارت‌های وارد شده به فعالان این حوزه در زیر بخش‌های هوایی، ریلی و حاده‌ای جبران شود، هنوز این تسهیلات پرداخت نشده و در پیچ و خم بانک‌ها گیر کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، شیوع ویروس کرونا در کشور که از اوخر بهمن ماه و اوائل اسفند ماه به صورت رسمی گزارش شد. آسیب جدی به بخش‌های مختلف اقتصادی وارد کرد و یکی از این حوزه‌ها که بیشترین خسارت را متحمل شدند، بخش حمل و نقل بود چرا که مردم تقریبا با اختیار و پس از مدتی به اجبار همه سفرهای خود را لغو کردند تا در خانه خود را از این ویروس در امان نگه دارند و حمل نقل جاده‌ای، ریلی‌ و هوایی آسیب زیادی در این زمینه متحمل شد.

در این راستا ستاد مقابله با کرونا مصوب کرد تا تسهیلات حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای جبران خسارت در زیر بخش های هوانوردی عمومی، رانندگان برون شهری در وسائل حمل و نقل عمومی و ریلی تصویب و پرداخت کند. این اعتبارات قرار بود در صورت تکمیل مدارک و انجام مراحل اداری در تیر ماه به فعالان آسیب دیده در حوزه حمل و نقل پرداخت شود اما با گذشت بیش از یک ماه از این وعده، هنوز این تسهیلات پرداخت نشده است و به نظر می‌رسد در پیج و خم بانکی و سخت‌گیری های همیشگی برای اعطای تسهیلات قرار دارد.


مقصود اسعدی سامانی – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی - پیش از این درباره تسهیلات حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای بخش حمل و نقل هوایی اینگونه ، گفته بود: همچنان این تسهیلات در مرحله پرداخت از سوی بانک‌ها قرار دارد و سخت‌گیری‌های صورت گرفته از سوی آن‌ها سبب شده که این تسهیلات تا کنون پرداخت نشود که امیدواریم هر چه سریعتر پرداخت شود.


تنها سه درصد رانندگان وام کرونایی گرفتند!

همچنین داریوش باقر جوان –مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – نیز با اشاره به تسهیلات حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی کرونایی مصوب برای رانندگان بین‌شهری در این باره گفت: با وجود اینکه قرار بود این تسهیلات در تیر ماه به بیش از ۱۱۳ هزار نفر راننده بین شهری پرداخت شود اما از بین این تعداد راننده مسافری بین شهری که در ناوگان حمل و نقل عمومی مشغول به کار هستند تنها حدود ۴۰۰۰ نفر موفق شدند، تسهیلات شش میلیون تومانی کرونایی را دریافت کنند که حدود سه درصد از کل رانندگان می‌شود.

وی افزود: برخی از بانک‌ها با وجود مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سخت‌گیری می‌کنند و تضامینی غیر از آنچه به تصویب رسیده را از رانندگان طلب می‌کنند، بنابراین رانندگان بین شهری در دریافت این تسهیلات با مشکلاتی مواجه شدند و بعضا با تأخیر این وام به آن‌ها پرداخت می‌شود. از همه مسئولان بانکی و متولیان اصلی آن یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم که این موانع را از سر راه بردارند تا رانندگان در دریافت این تسهیلات که قرار بود در تیرماه به حساب آن‌ها واریز شود، دچار مشکل نشوند.

 

وام کرونایی رانندگان

تسهیلات ۹۴۰ میلیارد تومانی ریلی هم در گیر و دار بانک عامل

از سوی دیگر برای جبران خسارت وارد شده به بخش ریلی ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب و ابلاغ شد اما با وجود گذشت بیش از یک ماه از وعده پرداخت این تسهیلات، هنوز این اعتبار به شرکت‌های ریلی و خدماتی فعال در این حوزه پرداخت نشده است.

این در حالی است که بر اساس اطلاعات و اخبار بدست آمده ، اعتبار مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برای حدود ۶۲ شرکت در نظر گرفته شده و همه شرکت‌ها در این حوزه، ثبت نام خود را در سامانه کارا تکمیل کرده اند.

با توجه به توصیه دولت به شرکت‌ها و زیر بخش های مختلف اقتصادی درباره اینکه نیروی انسانی خود را تعدیل و بیکار نکنید تا به شما تسهیلات بدهیم، متولیان بانکی بهتر است هر چه سریعتر برای پرداخت این تسهلات به این حوزه مهم فکری کنند تا شرکت‌ها مختلف حمل و نقل بتوانند از پس هزینه‌های خود برآیند و کسی در این میان بیکار نشود.

منبع: ایسنا
 

کد خبر 124965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha