کد خبر 124969
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
معرفی مدیر عامل جدید فورد

کمپانی فورد مقام دوم خودروسازی آمریکا، از اول اکتبر (10 مهر) سکان هدایت این گروه را به دست جیم فارلی می سپارد چون جیم هاکت بعد از سه سال در این مسند، بازنشست خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، این انتقال قدرت درست زمانی اتفاق می افتد که این خودروساز تجدید ساختاری به ارزش 11 میلیارد دلار را در پیش گرفته است. تحلیل گران وال استریت انتظار دارند این «عاشق سینه چاک خودرو» سرعت پوست اندازی فورد را بالا ببرد.


در کمتر از یک دهه، این چهارمین مدیر عاملی است که هدایت فورد را برعهده می گیرد. جیم فارلی Jim Farley‌ پیش از مدیر عاملی، قائم مقام عملیات این شرکت بود. این تغییر درست در زمانی بسیار حساس اتفاق می افتد که در آن شرکت فورد علاوه بر معرفی محصول شاسی بلند مهمی مثل برانکو به بازار در حال تجدید ساختار و برنامه ریزی جدید برای ایجاد زیرساخت های جدید برای دوران گذار از خودروهای بنزینی به برقی و خودران ها (خودروهایی که به راننده نیاز ندارند) است. تحلیل گران وال استریت او را «آدم خودرویی» شدید Intense "car Guy" می شناسند و اعتقاد دارند دگردیسی فورد را تسریع می کند و علاقه ی جدیدی در سرمایه گذاران به وجود می آورد.


فارلی 58 ساله از سال 2007 به عنوان رئیس ارتباطات و بازاریاببی به فورد پیوست و پیش از آن در تویوتا موتور آمریکا کار می کرد.

جوزف سپاک از تحلیلگران بازار سرمایه RBC‌ می گوید: «زمان بندی این تغییر [که قدری زودهنگام به نظر می آید] نشان می دهد که فورد موضعی ستیزه جویانه تر اتخاذ کرده و می خواهد سریع تر مسیری را که برای پیش رو تعریف کرده طی نماید.»

دان لوی Dan Levy‌ از کردیت سوئیس هم اعتقاد مشابهی دارد و می گوید که سال گذشته فارلی 1 میلیون دلار سهام این شرکت را خریداری کرده که نشان بدهد آینده خوبی پیش روی این شرکت است. لوی می گوید: «باور ما این است که فارلی حس فوریت به علاوه اقدام را در فورد ایجاد می کند.» و دلایل وی این است که فارلی علاوه بر تأکید روی اجرا، روی گسترش عملیات خودروهای تجاری و استفاده از اهرم ها در پیشبرد خودروهای هوشمندتر تمرکز نشان داده است.

 

مدیرعامل فورد

با اعلام خبر جایگزینی فارلی به جای هاکت، ارزش سهام فورد 3 درصد افزایش یافت.

با این که پدربزرگ فارلی در استخدام فورد بود، خودش بیشترین تجربه را در بازاریابی تویوتای آمریکا کسب کرده است. در طول 20 سالی که با ژاپنی ها کار کرده، بیشتر در عرصه بازاریابی خودروهای لاکچری برند لکسوس تویوتا فعال بوده و در راه اندازی برند جوان پسند سایون هم نقش پر رنگی داشته هر چند دیگر تویوتا این برند را ادامه نداده است.

بیل فورد جونیور رئیس هیئت مدیره و آلن مولالی که در زمان پیوستن فارلی مدیر عامل فورد بود، وی را متقاعد کردند که از تویوتا به فورد بیاید. مولالی همان نابغه ای است که پیش از نجات فورد و جلوگیری از ورشکستگی در سال 2007 از مدیران ارشد بوئینگ بود. مولالی در سال 2008 در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته بود: «به خاطر دارم وقتی از خودرواش پیاده شد، سلامی که گفت و نگاهی که در چشمانش بود، به من این حس را داد که این همان کسی است که من می خواهم.»

رئیس هیئت مدیره فورد هم می گوید این همان مدیر «بسیار کلیدی» است که در زمان ورشکستگی جنرال موتورز و کرایسلر به فورد کمک کرد بدون اعلام ورشکستگی از آن پیچ دشوار عبور کند.

فارلی در سال 2010 هدایت بازاریابی و فروش جهانی فورد را برعهده گرفت و سپس قائم مقام عملیات این شرکت شد.

به او «آدم خودرویی» می گویند چون عاشق خودروهای کلاسیک و خودروهای مسابقه ای است. اما در توصیف او از کلماتی مثل شدید Intense و عاشق سینه چاک passionate‌ هم استفاده می کنند و دلیل آن هیجان و خشمی است که از درست انجام نشدن کارها از خود نشان می دهد. رابی بوهل از دوستان دوران کودکی او می گوید که وقتی کار گره می خورد از او کمک می خواهند نه زمانی که همه چیز آرام است. رابی در مصاحبه با دیترویت فری پرس گفته بود: «اگر قرار است از فورد اسمی بماند و تا 5 سال آینده به سمت شکوفایی برود باید فرهنگ و فضای آن هم تغییر کند. اگر تغییر نکند این کمپانی دوام نمی آورد.»

منبع: سایپا

کد خبر 124969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha