کد خبر 124970
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
نصب اسکله پهلوگیری شناور تجسس در بندر حقانی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نصب یک فروند اسکله ویژه پهلوگیری شناورهای تجسس و نجات در بندر شهید حقانی خبر داد و گفت: این نوع اسکله فلزی شناور کمترین اختلاف عرشه آزاد با عرشه آزاد شناورهای تجسس و نجات را دارد.

به گزارش پرشین خودرو، علی رضا محمدی کرجی‌ران بیان کرد: بندر شهید حقانی در قلب شهر بندرعباس به عنوان مهمترین و بزرگترین پایانه مسافری دریایی با 11 پست اسکله ارائه دهنده خدمات به مسافران و گردشگران دریا جهت عزیمت به جزایر مرکز استان است.

وی اظهار داشت: در این راستا لزوم جانمایی و نصب یک فروند اسکله ویژه پهلوگیری شناورهای تجسس و امداد با هدف انتقال ایمن تر افراد سانحه دیده و بیماران در دستور کار قرار گرفت.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: پس از انجام عملیات جانمایی، ساخت یک فروند اسکله فلزی با مشخصات فنی ۲۰ متر طول، ۵ مترعرض و آبخور حدود ۴۰ سانتمیتر با عرشه آزاد 1.1 متر مطابق عرشه آزاد شناورهای موجود تجسس و نجات آغاز شد.

 

اسکله ویژه پهلوگیری شناورهای تجسس

 

وی گفت: ساخت این اسکله به شکل کاملا بومی و در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی انجام و پس از انجام عملیات شمع‌کوبی به محل تعیین شده در بندر شهید حقانی منتقل و در محل نصب شد.

به گفته محمدی کرجی ران این نوع اسکله های فلزی شناور به گونه‌ای طراحی شده است که کمترین اختلاف عرشه آزاد با عرشه آزاد شناورهای تجسس و نجات را دارا بوده و امکان حمل ایمن افراد سانحه دیده بیمار و مجروح در بهترین شرایط فراهم و انتقال به خشکی با سهولت و به راحتی امکان پذیر است.

بنابراین گزارش بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور (بندر شهید حقانی) در مرکز استان همه روزه پذیرای جمع کثیری از مسافران و گردشگران دریایی است، همچنین فاصله این بندر تا بندر شهید ذاکری قشم 12.3 مایل دریایی برابر با (23 کیلومتر)، تا بندر هرمز 9.6 مایل (معادل 18 کیلومتر) و تا جزیره لارک 18 مایل دریایی برابر با (13 کیلومتر) است.

منبع: فارس

کد خبر 124970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha