کد خبر 124986
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
پایانه مترو اکباتان به زودی تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران از تخصیص بخشی از منابع حاصل از قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت برای تکمیل پایانه اکباتان خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، علی امام، مدیر عامل شرکت مترو تهران درباره تکمیل پایانه اکباتان اظهارداشت: ۵۰ میلیارد تومان از مجموع 152 میلیارد تومان منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به بخش زیرساخت تخصیص داده شده است که البته بر اساس قانون هر میزان که حمل‌ و نقل ریلی بتواند در کاهش مصرف سوخت مؤثر باشد، مبلغ ناشی از این صرفه‌جویی به توسعه حمل ‌و نقل ریلی تخصیص داده می‌شود.

امام با اشاره به اینکه این قانون در سال ۹۴ تصویب و از سال ۹۶ اجرایی شد، عنوان کرد: در این سال، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، اتحادیه قطارهای شهری و مترو تهران منعقد شد که بر اساس آن از ابتدای سال ۹۶ به ازای هر میزان افزایش مسافر که با ورود ناوگان جدید در مترو ایجاد می‌شود، ۹.۸ دهم سِنت صرفه‌جویی سوخت حاصل می‌شود و این مبلغ باید به مدت 10 سال برای توسعه حمل‌ونقل ریلی هزینه شود.

 

علی امام


مدیرعامل مترو تهران با اشاره به اینکه ۱۵۲ میلیارد تومان، بخشی از مطالباتی است که بر اساس این قانون باید به توسعه حمل ‌و نقل ریلی در تهران اختصاص یابد، عنوان کرد: از مجموع ۱۵۲ میلیارد تومان، ۵۰ میلیارد تومان به بخش زیرساخت اختصاص می‌یابد که شرکت مترو در نظر دارد این بودجه را در ساخت و تکمیل پارکینگ اکباتان که درمجموع به ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، هزینه کند.

امام با بیان این‌که با ورود ناوگان جدید به مترو تهران، بدون شک توسعه و تکمیل پارکینگ‌ها و پایانه‌ها ضروری است، اظهارکرد: با انجام این اقدام ضمن تأمین فضا برای پارک قطارهای جدید، یک محل مناسب نیز برای تعمیر و نگهداری قطارها فراهم می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 124986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha