2 خودروسازی بزرگ کشور همچنان زیان ده هستند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به دلیل بالارفتن قیمت مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان، دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور به دلیل اینکه خودروهای تولیدی خود را به قیمتی کمتر از بهای تمام شده عرضه می کنند در حال زیان دهی هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، حسین مدرس خیابانی، با بیان این مطلب گفت: قیمت خودرو تابع عوامل تولید و مواد اولیه است که بخش عمده ای از این مواد اولیه نظیر مواد پتروشیمی و ورق فولادی تابع بورس و ارز است و به دلیل بالارفتن نرخ ارز با قیمت های بالا به دست خودروسازان می رسد.

 



وی افزود: بر خلاف اینکه عده ای می گویند خودروسازان قیمت ها را افزایش داده اند اما باید اعلام کنیم که هر دو خودروسازی بزرگ ما در حاشیه زیان هستند چرا که قیمت فروش کمتر از قیمت تمام شده تعیین شده است و این امر زیان انباشته برای خودروسازان ایجاد کرده که از طریق صورت های مالی منتشر شده در بورس و گواهی سازمان های نظارتی این ضرردهی قابل اثبات است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال برنامه تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار این وزارتخانه است و در همین راستا بعد از دو سال شرایط منفی، در ۴ ماهه اول امسال ۲۰ درصد افزایش تولید خودرو داشته ایم. 

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: امسال با افزایش عرضه خودرو بیش از ۵۰ درصد تحویل خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و ۷۱ درصد تعهدات خودروسازان کاهش یافته و سایپا تا آخر شهریور ماه و ایران خودرو تا آخر همین ماه هیچ تعهد معوقی نخواهند داشت.


وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان به شرطی اجازه فروش فوق العاده می دهد که تعهدات معوق نداشته باشند و در همین راستا خودروسازان حتما تمامی خودرو های ناقص موجود در پارکینگ ها را با تامین قطعات عرضه می کنند.

کد خبر 125001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha