کد خبر 125002
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
هزینه اسقاط خودروهای فرسوده افزایش یافت

در جلسه امروز هیات دولت با افزایش هزینه اسقاط خودروهای فرسوده موافقت شد.

به گزارش پرشین خودرو، در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی برگزار شد، رئیس جمهور با تسلیت به جانباختگان حادثه بیروت و آرزوی سلامتی و عافیت برای مجروحان این حادثه به جمعیت هلاح احمر دستور داد هرچه سریعتر کمک های بشر دوستانه شامل اقلام بهداشتی و پزشکی برای مردم آسیب دیده لبنان ارسال شود.

با تصویب هیات وزیران، مصوبات مربوط به افزایش سرمایه دولت در شرکت های مادرتخصصی ذی ربط بهره بردار بجای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اصلاح شد.


به موجب اصلاح مصوبات مذکور، در صورت انتقال طرح های تکمیل شده مرتبط با بدهی های موضوع این تصویب نامه از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت های دولتی بهره بردار، افزایش سرمایه دولت در شرکت مادرتخصصی ذیربط بهره بردار انجام می شود.

 

جلسه هیات دولت


همچنین بدهی های مرتبط با طرح های خاتمه نیافته ای که پس از اتمام طرح می بایست به سایر شرکت های دولتی به عنوان بهره بردار منتقل شود، به عنوان بدهی به دولت در دفاتر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ثبت و پس از انتقال به شرکت بهره بردار، افزایش سرمایه دولت در شرکت مادرتخصصی ذی ربط بهره بردار انجام می شود.

ضمناً شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مشمول اجرای این تبصره می باشند.

هیات وزیران با توجه به لزوم بروز رسانی مقررات حاکم و ناظر بر اجرای فرآیندهای نوسازی ناوگان حمل و نقل فرسوده برای اجرا و توسعه طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، با افزایش هزینه اسقاط خودروهای مذکور از ۵۵۰ هزار ریال به یک میلیون ریال موافقت کرد.

کد خبر 125002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha