تفاهم‌نامه ترانزیتی بندر چابهار با افغانستان امضا شد

مدیر بندر چابهار گفت: تفاهمنامه همکاری این بندر و بخش خصوصی افغانستان در راستای ایجاد و گسترش همکاری‌های ترانزیتی و سرمایه گذاری به امضا رسید.

به گزارش پرشین خودرو، بهروز آقایی بیان کرد: با توجه به حسن همجواری ۲ کشور، این تفاهم نامه به منظور توسعه ترانزیتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی افغانستان در زمینه حمل و نقل، جذب سرمایه گذار، فعالیت‌های لجستیکی و ترانزیتی و ایجاد ترافیک بار و کالا و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران منعقد و امضا شد.

وی ادامه داد: بر اساس این توافق نامه، بخش خصوصی کشور افغانستان متعهد شد نسبت به ایجاد ترافیک بار و کالا و جذب و انتقال کالاهای ترانزیتی افغانستان از مسیر بندر شهید بهشتی چابهار به سمت بازارهای هدف اقدام کند.


این مقام مسئول با اشاره به تعهد این اداره کل مبنی بر فراهم کردن محل شرکت و محوطه دپوی کالا و کانتینر در بندر شهید بهشتی، اضافه کرد: همچنین مطابق با ترافیک ایجاد شده تخفیفات و تسهیلات مصوب سازمان بنادر و دریانوردی به صاحبان بار و کالای افغانستان اعطا می‌شود.

 

بندر چابهار


وی تصریح کرد: همکاری‌های ترانزیتی بندر چابهار و افغانستان طی سال‌های اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده و امسال نیز علی رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا رونق شگرفی یافته است، به گونه‌ای که طی این مدت ۲ هزار و ششصد و شصت و چهار TEU کالاهای ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار به مقاصد هدف منتقل شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در همین راستا و با تلاش شبانه روزی تیم‌های بندری و اقتصادی این اداره کل، از تیر ماه امسال چهار کشتی حامل محموله‌های صرفاً تراتزیتی افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی به مقصد هند و ۲ محموله خشکبار این کشور به بنادر چین منتقل شده است.

منبع: مهر

کد خبر 125007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha