توقف پراید پایان یک تفکر است / 8 محصول جدید سایپا تا سال 1400 رونمایی می شود

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا توقف تولید پراید را پایان یک تفکر عنوان کرد و با توجه به برنامه ریزی برای تولید محصولات جایگزین گفت: امسال 3 محصول و سال آینده 5 خودروی جدید در گروه سایپا رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سید جواد سلیمانی، در مراسم رونمایی رسمی از محصول جدید سایپا و آغاز تولید انبوه 2 محصول فیس لیفت در این شرکت ضمن ارائه گزارشی از وضع گروه خودروسازی در سال گذشته اظهار داشت: این گروه خودروسازی در سال 98 با کسب سهم 50 درصدی از بازار خودرو عنوان خودروسازی اول کشور را بدست آورد.

سهم 50 درصدی سایپا از بازار خودرو در سال 98 / تعهدات معوق سایپا تا شهریور به صفر می رسد

وی همچنین در خصوص تعهدات معوق در این شرکت گفت: با مدیریت تقاضا و پاسخ گویی به تعهدات، تمامی تعهدات معوق سایپا از 350 هزار دستگاه در سال گذشته به 120 هزاردستگاه کاهش یافت و تا شهریور امسال تعهدات معوق گروه خودروسازی سایپا به صفر می رسد.

وی در ادامه در خصوص تعهدات غیر قابل تامین در شرکت سایپا نیز اظهار داشت: از حدود 56 هزار دستگاه خودرویی که تعهد غیر قابل تامین در شرکت سایپا با ایجاد طرح های ویژه تبدیل شد به طوری که هم اکنون حدود 83 درصد تعهدات معوق در این بخش کاهش یافته است.

مدیرعامل سایپا در این مراسم همچنین با توجه به موفق های سایپا در حوزه انضباط مالی عنوان کرد: ایجاد انضباط مالی در گروه خودروسازی سایپا از سال گذشته تاکنون منجر به کاهش هزینه های مالی و تولید در این شرکت شده است ضمن اینکه با دور زدن تحریم ها به اهداف و برنامه های تولیدی شرکت دست یافتیم.

سلیمانی در ادامه با توجه به رونمایی از محصول جدید SP100 خاطر نشان کرد: تاکنون 3 دستگاه از محصول جدید سایپا به نام SP100 نمونه سازی شده است و تا پایان سال به تولید انبوه می‌رسد.

تولید 25 دستگاه SP100 از مهرماه / شاهین از مهرماه به تولید انبوه می رسد

وی افزود: 25 دستگاه از این خودرو در مهر ماه در خط اصلی تولید می‌شود همچنین ظرفیت تولید این خودرو به همراه خودرو شاهین ۲۰۰ هزار دستگاه در سال است که نسبت نیاز بازار بین این خودرو و شاهین این ظرفیت تقسیم می شود.

 



وی ادامه داد: محصولی که رونمایی شد بر روی مگاپلتفرم اختصاصی سایپا طراحی شده و مدل بهینه و نهایی شده SP100 و کراس اور خودرو شاهین است و به زودی این خودرو با نام ایرانی به بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد : طراحی این خودرو جدید و به روز با کمک مهندسان داخلی انجام شده است و امیدواریم با تولید انبوه آن در آینده نزدیک این خودرو نقطه عطف و تولدی جدید در زمینه طراحی پلت فرم های جدید در کشور باشد.

سلیمانی همچنین از تولید انبوه خودرو شاهین از مهرماه خبر داد و گفت: به زودی محصولات جدید جایگزین محصول پراید خواهند شد البته در تولید محصولات جدید از توان صنایع دفاع و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده شده است و حدود 93 درصد محصولات داخلی شده و بنا داریم در سال‌های آینده میزان داخلی سازی را افزایش دهیم.

وی در ادامه این مراسم به آغاز تولید انبوه دو فیس لیفت جدید سایپا اشاره و اظهار کرد: تولید انبوه کوییک اس و ساینا اس همزمان با عید سعید غدیر آغاز می شود که براساس نیاز سنجی و سلیقه مشتریان توسط مهندسان داخلی طراحی شده است.

2 مدل خودرو برقی با همکاری شرکت مپنا در سال آینده رونمایی می شود

وی همچنین با توجه به برنامه شرکت برای تولید خودرو برقی یاد آور شد: به زودی برنامه تولید خودرو برقی را عملیاتی کنیم و از سال آینده با همکاری نیروهای مسلح و شرکت مپنا 2 مدل خودرو برقی رونمایی و در برنامه تولید سایپا قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سایپا در ادامه با توجه به توقف تولید پراید در گروه خودروسازی سایپا گفت: تولید پراید با همه خوبی‌ها و بدی‌ها به پایان رسید. این توقف تولید پایان یک تفکر است گر چه در زمان خودش تفکر مناسبی بود اما با گذشت زمان به نقطه پایان رسید و با توقف آن این تفکر نیز به پایان می رسد.

سلیمانی در پایان عمر تولید پراید را در این شرکت 27 سال اعلام کرد و افزود: در این مدت نزدیک به 6 میلیون و 300 هزار دستگاه پراید در 5 مدل و در 11 خط مختلف در داخل و خارج تولید گردید.
 

کد خبر 125042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha