300 میلیون دلار انواع قطعات در 4 ماهه امسال داخلی سازی شد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در چهار ماهه اول امسال حدود 300 میلیون دلار انواع قطعات داخلی سازی شده است و در هفته پیش‌ روی نیز میز تخصصی ساخت داخلی دیگری برگزار می شود.

به گزارش پرشین خودرو، حسین مدرس خیابانی، با بیان این مطلب تاکید کرد: مهمترین برنامه وزارت صمت تقویت تولید داخلی، توسعه صادرات و افزایش همه ابعاد تولید اعم از کیفیت و تنوع تولیدات و بیش از همه اتکا به توان داخل و بومی سازی تولیدات است.

وی در تشریح برنامه‌های محوری وزارت صمت در سال جهش تولید اعلام کرد: امسال 4 برنامه راهبردی در دستور کار این وزارتخانه است که مهمترین آن تحقق اهداف جهش تولید پیرو فرمان مقام معظم رهبری می باشد و حتماً به عنوان مهمترین راهبرد در سال 99، با اتکا به توان داخل و قطع وابستگی های بخش های مختلف صنعتی کشور و همچنین قطع وابستگی ارزی دنبال خواهد شد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت محور دوم برنامه های راهبردی این وزارتخانه را در سال 99، راه اندازی طرح های نیمه تمام در قالب پویش ملی "تولید، تداوم امید" عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 4000 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در سطح کشور مراحل تکمیل و راه اندازی خود را طی می کنند که به مرور تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدرس خیابانی تصریح کرد: پویش ملی تولید تداوم و امید هر هفته پنجشنبه ها با حضور رئیس جمهور و سایر مسئولان در سراسر کشور اجرایی می‌شود و واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرند؛ در همین راستا 200 طرح صنعتی پیشران با سرمایه‌گذاری بالغ بر 170هزار میلیارد تومان و امکان اشتغال زایی مستقیم برای بیش از 41 هزار نفر تا پایان سال افتتاح خواهند شد و فردا نیز در قالب هفته نهم پویش ملی تولید و تداوم امید تعدادی دیگر از طرح‌های صنعتی و معدنی در سه استان خراسان رضوی، کرمان و البرز به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: محور سوم توسعه صادرات، کنترل و مدیریت واردات است که در همین راستا برای کنترل واردات موارد را محدود به کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز کارخانجات نموده ایم و هم اکنون حدود 2500 ردیف کالایی مشمول ممنوعیت واردات شده و این اقلام در راستای مدیریت واردات کالاهای غیر ضرور و مشابه ساخت داخل ممنوع شده اند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه تعمیق و توسعه ساخت داخل نیز برنامه کاهش ارزبری معادل 3.2 میلیارد دلار در انواع قطعات و تجهیزات وارداتی را در دستور کار داریم و در 4 ماهه اول امسال حدود 300 میلیون دلار انواع قطعات را داخلی سازی کرده و در هفته پیش‌روی نیز میز تخصصی ساخت داخلی دیگری برگزار می شود.

مدرس خیابانی محور چهارم اولویت های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 99 را کنترل و تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: برای تحقق اهداف جهش تولید امسال چهار برنامه به صورت ویژه در حال پیگیری است که شامل استفاده از ظرفیت‌های خالی واحد های صنعتی، احیا و راه اندازی واحدهای صنعتی و معدنی تعطیل، تکمیل طرح های نیمه تمام و دستیابی به فناوری‌های نوین است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در خصوص اقدامات لازم برای تامین معیشت مردم، تامین مناسب و مکفی کالاهای اساسی مورد نیاز در دستور کار ویژه این وزارتخانه قرار دارد.

مدرس خیابانی گفت: ما در حال مبارزه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با چاشنی غلیظ تهاجم رسانه هستیم؛ از این روی نقش رسانه‌ها و خبرنگاران از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که وقتی این جنگ اقتصادی تبدیل به یک باور عمومی شود ما همه داشته ها و ابزارهای خود را برای مقابله با دشمن به کار می‌گیریم و اجازه نخواهیم داد نقشه های شوم آنها اجرایی شود و حتماً همه حربه های آنها را خنثی خواهیم کرد.

کد خبر 125046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha