مشکلی در اصلاح قرارداد قطعه سازان نداریم

روند اصلاح قیمت قطعه سازان بر اساس چارچوب مشخص در حال انجام است و ایران خودرو مشکلی در اصلاح قرارداد قطعه سازان ندارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب و همچنین موضوع درخواست قطعه سازان مبنی بر افزایش علی الحساب 65 درصدی قیمت قطعات تا اصلاح قرارداد قطعه سازان گفت: تاکنون چنین درخواستی از سوی قطعه سازان مبنی بر افزایش 65 درصدی قیمت قطعات مطرح نشده است.

فرشاد مقیمی در خصوص نشست هفته گذشته سرپرست وزارت صمت با خودروسازان و قطعه سازان اظهار داشت: جلسه اخیر سرپرست وزارت صمت با مدیران شرکت های خودروسازی و انجمن های قطعه سازی حول محور تامین مواد اولیه و تخصیص ارز خودروسازان و قطعه سازان برگزار شد.

وی تصریح کرد: به دستور سرپرست وزارت صمت، کمیته ای تشکیل و مقرر شد تا فهرستی از مواد اولیه و قطعات دپو شده در گمرک تهیه و نسبت به ترخیص آنها اقدام شود.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: خوشبختانه با اقدام مورد اشاره وزارت صمت، در هفته اخیر بخشی از قطعات و مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان از گمرک ترخیص شد.

مقیمی همچنین در خصوص موضوع تامین و تخصیص ارز خودروسازان و قطعه سازان گفت: برای تامین ارز صنعت خودرو نیز هماهنگی هایی با بانک مرکزی صورت گرفت و پیش بینی می شود بر اساس مکانیزم های جدید این مساله نیز به سرانجام و نتیجه درستی رسیده و ارز مورد نیاز صنعت خودرو نیز هر چه زودتر تامین شود.

وی در پایان در خصوص اصلاح قراردادهای قطعه سازان خاطر نشان کرد: روند اصلاح قیمت قطعه سازان بر اساس چارچوب مشخص در حال انجام است و ایران خودرو مشکلی در زمینه اصلاح قرارداد قطعه سازان ندارد.

کد خبر 125047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha