درخواست نمایندگان برای تحقیق و تفحص از خودروسازان

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی از تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از خودروسازان خبر داد و گفت که نحوه‌ی قیمت‌گذاری توزیع و کیفیت از محورهای این تحقیق و تفحص است.

به گزارش پرشین خودرو، محسن علیزاده، اظهار کرد: تاکنون 65 نفر از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از خودروسازان هستند. محورهای تحقیق و تفحص، نحوه قیمت‌گذاری، نحوه توزیع محصولات شرکت‌های خودروسازی و کیفیت خودرو و تطابق آن با استانداردهای مربوطه است.


وی با بیان این‌که تقاضای تحقیق و تفحص از خودروسازان روز چهارشنبه تحویل هیات رییسه می‌شود، تصریح کرد: قبل آیین‌نامه هیات رییسه این تحقیق و تفحص را به کمیسیون مربوطه یعنی کمیسیون صنایع ارجاع خواهد کرد و ادامه‌ی روند دراین کمیسیون طی خواهد شد.

 

تحقیق و تفحص از خودروسازان

 


علیزاده ادامه داد: پیش از این تحقیق و تفحصی در حوزه خودرو انجام شده بود و ما برای این‌که اقدام‌مان هزینه اضافی تحمیل نکند، قطعا گزارش قبلی را مطالعه خواهیم کرد و تحقیقات انجام شده از سوی مرکز پژوهش‌ها را نیز بررسی خواهیم کرد تا نهایتا ریشه‌یابی کنیم تا ببینیم ایراد از کجاست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌خواهیم با خودروسازی‌ها تقابل داشته باشیم حتی شاید این اقدام ما بتوانیم کمکی به خودروسازان در تامین مواد اولیه باشد. آنها می‌گویند فولاد را به قیمت بازار جهانی در داخل ایران می‌خرند. همین یک ایراد است ما باید نیاز داخل را با یارانه تامین کنیم. هدف ما کنترل قیمت‌های داخل و ایجاد رفاه است؛ طبیعتا وقتی قیمت اولیه کاهش یابد قیمت نهایی خودرو هم کاهش خواهد یافت. شاید ما اصلا به این نتیجه رسیدیم که مشکل از تامین کننده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اقدام ما برای تحقیق و تفحص از خودروسازان یک اقدام قرض‌ورزیده نیست؛ بلکه ما به دنبال این هستیم که علت و ریشه اصلی مشکل را پیدا کنیم.
 

منبع: ایسنا

کد خبر 125122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha