تامین اعتبار برای تولید ماشین‌آلات راهداری در هپکو

استاندار مرکزی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای تولید ماشین‌آلات راهداری برای سازمان راهداری کشور در شرکت هپکو ۲۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، سید علی آقازاده به مناسبت روز خبرنگار در خصوص آخرین وضعیت شرکت هپکو اراک با بیان اینکه تلاش مجموعه استان مرکزی انتقال شرکت از بخش خصوصی به بخش دولتی بود که این امر محقق شد، افزود: به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات موجود این انتقال باید انجام می‌شد. ما خواهان واگذاری شرکت به یک بنگاه‌ اقتصادی بودیم که پس از پیگیری‌های بسیار واگذاری به سازمان تامین اجتماعی انجام شد.

وی با بیان اینکه قراردادهایی برای تولید ماشین‌آلات از ۶ ماه پیش آماده شده است، اما درگیر تامین مالی و مباحث نقدینگی بود، گفت: پس از مذاکرات با وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای تولید ماشین‌آلات مورد سفارش سازمان راهداری از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تامین شده است که این رقم پیش پرداخت برای حدود ۱۰۰ دستگاه گریدر است.


آقازاده تصریح کرد: آنچه در حال حاضر مهم است مسئله مدیریت شرکت است چراکه هپکو به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است و باید سازمان بنگاه را تحویل بگیرد و مستقر شود و تکلیف مدیریت را روشن کند. البته فعلا با مشکلات کارگری هم مواجه هستیم چراکه حقوق خرداد و تیرماه پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری هپکو به سازمان تامین اجتماعی خوب است چراکه این سازمان بنگاه داری را تجربه کرده و از نقدینگی خبوی هم برخوردار است، افزود: در جلسه هفته گذشته هیات مدیره سازمان مصوب کرد که ۲۰ میلیارد تومان به هپکو داده شود که ۱۰ میلیارد تومان برای حقوق معوق و ۱۰ میلیارد تومان برای سایر نیازهای جاری و بازپرداخت سنوات است، البته مقرر بود که یکشنبه هفته جاری حقوق پرداخت شود که امور مالی آن در حال انجام است و امیدواریم این دو ماه حقوق معوق حداکثر تا پایان هفته پرداخت شود تا مشکلات کارگران هپکو هم رفع شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اگر این منابع مالی به شرکت تزریق شود و قرارداد تولید ماشین‌آلات برای سازمان راهداری نیز فعال شود، باید مدیریت جدید هپکو برنامه‌ریزی لازم را برای تولیدات داشته و وارد میدان شود، گفت: اخیرا مذاکراتی با خانه معدن ایران نیز انجام شده است تا ماشین‌آلات معادن ایران برای تعمیر و بازسازی وارد هپکو شود و در مجموع اقداماتی از این دست برای افزایش ظرفیت تولید در هپکو در حال انجام است.

وی تصریح کرد: وظیفه استان این نیست که شرکت را مدیریت کند بلکه وظیفه رصد مشکلات و ارائه راهکار قبل از وقوع بحران بر عهده استان است و طی دو دو سال اخیر این مهم پیگیری شده و اجازه تعویق طولانی مدت پرداخت حقوق را نداده ایم و به هر زحمتی بوده حقوق پرسنل هپکو پرداخت شده است. امیدواریم سازمان تامین اجتماعی تا پایان هفته دو ماه حقوق معوق را پرداخت کند و با این پرداخت عملا حقوق کارگران به روز می‌شود چون هنوز مردادماه پایان نیافته است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه روزی که در استان حاضر شدم با معوقات هفت ماهه در هپکو روبرو بودیم ولی امروز نهایتا میزان معوقات به دو ماه می رسد، تاکید کرد: فردی که مدیریت شرکت را در دست دارد باید برنامه ریزی داشته باشد و در خصوص ساماندهی مسائل داخلی، کارگری و رونق تولید این شرکت اقدام کند و امیدواریم سازمان تامین اجتماعی بتواند این نقش را به خوبی بازی کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 125144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha