سازمان بازرسی در زمینه گرانی خودرو ورود کند

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در زمینه گرانی خودرو سازمان بازرسی ورود جدی داشته است.

به گزارش پرشین خودرو،اسماعیلی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره ورود قوه قضاییه برای رسیدگی به تخلفات خودرو سازان پرسید، گفت: پیگیری‌های مجدانه‌ای برای ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو انجام دادیم که اثرات مثبتی داشت.

وی افزود: در بازرسی از ایران خودرو به این نتیجه رسیده اند که یکی ازشرکت‌های تامین کننده قطعات با تبانی مبادرت به گران نمایی وگرانفروشی می‌کرد، این شرکت باوجود توان تولید داخل ازخارج کشورقطعات را وارد می‌کرده است.

اسماعیلی گفت: درمورد یکی از شرکت‌هایی که فولاد آلیاژی به خودرو ساز می‌فروخت بیش از ۵۴۴ میلیارد تومان هزینه اضافی به گردن خودروساز گذاشته بود که با پیگیری‌های که انجام دادیم تا کنون ۵۳۳ میلیارد تومان از این ۵۴۴ میلیارد تومان به شرکت خودروساز عودت داده شدو ۱۱ میلیارد تومان باقیمانده نیز برگردانده خواهد شد.

جزئیات دستگیری چندین جاسوس در ماه جاری

آقای غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری گفت: در روز‌های اخیر تعدادی جاسوس و عناصر خودفروخته با تلاش سربازان گمنام امام زمان دستگیر شدند که از تلاش‌های صورت گرفته تشکر می‌کنیم.

وی گفت: در همین ارتباط ۴ تا ۵ جاسوس در وزارت خارجه، برخی صنایع و شهرک‌های تامین کننده قطعات و در حوزه انرژی و انرژی هسته‌ای و وزارت دفاع دستگیر شدند.

اسماعیلی دستگیری جمشید شارمهد را نیز از اقدامات قابل توجه خواند و گفت: این فرد با اقدامی تروریستی عزاداران حسینی را در حسینیه شیراز به شهادت رسانده بود و عجیب است کشور‌های مدعی حقوق بشر مامن تروریست‌ها و خرابکاران شده اند و رسانه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و آن‌ها را پرورش می‌دهند و بزرگ می‌کنند.

 

غلامحسین اسماعیلی


 

اسماعیلی در باره بحث ازدواج نیز گفت: هر کاری که شرایط ازدواج را تسهیل کند هم حمایت، هم قدردانی و هم تلاش می‌کنیم که ان شاءالله جوانان عزیز با هرچه زودتر به زندگی خود سر و سامان بدهند.

مهم‌ترین هدف ما تداوم فعالیت شرکت هفت تپه است
سخنگوی قوه قضاییه گفت: علاوه بر رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت هفت تپه و موضوع خصوصی سازی این شرکت مهم‌ترین هدف ما تداوم فعالیت این شرکت است.

غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری درباره آخرین وضع پرونده شرکت هفت تپه افزود: فعالیت این شرکت تحت هیچ عنوانی نباید تعطیل شود که پیگیری‌های زیادی در این خصوص کرده ایم و رسیدگی به اتهامات مدیران این شرکت‌ها نیز با جدیت در دستگاه قضایی ادامه دارد و اخیرا بخشی از پرونده به کارشناس ارجاع شده است.

وی گفت: موضوع دیگر در خصوص این پرونده اعتراض کارگران و برخی دیگر به نحوه خصوصی سازی بود که این موضوع را به مسئولان دولتی اعلام کرده ایم و آن‌ها در حال پیگیری هستند و خواسته ایم که سریع تعیین تکلیف شوند.

اسماعیلی افزود: با دستور ریاست قوه قضائیه و پس از اینکه دو هفته پیش جلسه‌ای با مقامات ذیربط در استان مربوطه و تهران در محضر رئیس قوه قضائیه تشکیل و به دادستان کل ماموریت ویژه داده شد که این موضوع را به صورت تخصصی تعقیب و پیگیری کنند.

وی گفت: دادستان کل نیز در طی این دو هفته جلسات متعددی برگزار کرده و با قضات و مقامات استان و دولت و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی استانی و ملی جلساتی برگزار کرده است.

وی افزود: این موضوع در دستور کار همیشگی ماست تا وضع این کارخانه با حفظ فعالیت آن و با رسیدگی به پرونده اتهامی متهمان روشن شود.

 

کد خبر 125151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha