کد خبر 125212
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
وضعیت قرمز تهران و تمدید محدودیت‌های کرونایی

رئیس ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران با توجه به شرایط خاص و استمرار وضعیت قرمز در استان تهران ، از تمدید محدودیت‌ها تا پایان مردادماه خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا زالی، رئیس ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در تهران از بستری شدن ۵۳۴ بیمار جدید کرونایی در بیمارستا‌ن‌های استان تهران خبر داد که ۱۲۷ آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.


به گفته زالی ۱۰.۳ درصد از مراجعه کنندگان به بخش‌های سرپایی بهداشتی و درمانی و ۱۷.۳ درصد مراجعان بیمارستانی نیاز به بستری در مراکز درمانی داشتند. همچنین ۴۳۲ بیمار در طی شبانه روز گذشته از بیمارستان‌های تهران ترخیص شدند که این آمار نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.


رئیس ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ادامه از استمرار محدودیت‌های اعمال شده تا پایان مردادماه خبر داد و گفت: براساس تصمیم مشترک استانداری تهران و ستاد مقابله با کرونای تهران؛ با توجه به شرایط خاص و استمرار وضعیت قرمز در استان، شاهد تمدید محدودیت‌های اعمال شده در هفته گذشته تا پایان مردادماه خواهیم بود.

وی ضمن تقدیر از همکاری شهرداری تهران در لغو طرح ترافیک و استمرار اعمال محدودیت، یادآور شد: براساس نتایج بررسی مشترک با شهرداری تهران، آمار ۱۰ روز گذشته نشان می‌دهد که لغو طرح ترافیک بر میزان استفاده از حمل و نقل عمومی تغییر چندانی نگذاشته و لغو طرح ترافیک در مدیریت کاهش سفرهای درون شهری در تهران تاثیرگذار نبوده است.

زالی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان اثرگذاری در کاهش ابتلا و بستری ناشی از استفاده منظم تر شهروندان از ماسک و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و چرخشی شدن کارکنان بوده است که اثر خوبی نیز در بحث ترافیکی ایجاد کرده است.

رئیس ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده است در اولین روز اجرای طرح چرخش کارمندی ۵۳ درصد ترافیک تهران سبک تر شد که این الگوی جدید استفاده از ظرفیت دورکاری کارمندان می‌تواند یکی از راهبردهای بسیار خوب و مناسب در مجموعه مداخلات شهری در نبرد با کرونا باشد.

منبع: فارس

کد خبر 125212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha