افزایش مرز ریلی ایران و ترکیه

وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به تنها مرز ریلی ایران با ترکیه از طریق مرز رازی به وان ترکیه بر افزایش تعداد مرزهای مشترک تاکید کرد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد اسلامی در جلسه‌ ویدئو کنفرانسی با عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر جدید حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه درخصوص وضع دو کشور در حوزه حمل‌ونقل به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی ایران در این جلسه بر تشکیل هرچه سریع تر برگزاری کمیته مشترک حمل و نقل دو کشور در سطح معاونان تاکید داشت که این موضوع مورد قبول طرف مقابل قرار گرفت. در همین خصوص بنا شد این جلسه در کوتاهترین زمان ممکن به صورت ویدئو کنفرانسی تشکیل تا در ادامه مصوبات آن با بررسی در سطح وزرای دو کشور به شکل یک تفاهمنامه امضا و هرچه سریع تر قابلیت اجرایی و عملیاتی پیدا کند.

اسلامی، همچنین بر سرعت گرفتن ترانزیت جاده ای دو کشور در مرزهای مشترک تاکید داشت و با اشاره به اقدامات و تدابیر بهداشتی صورت پذیرفته در زمینه کنترل ویروس کرونا، خواستار روان شدن تردد کامیون ها در مرزها و بالارفتن آمار جابه‌جایی کالا شد.

توسعه حمل و نقل ریلی بین ایران و ترکیه دیگر موضوعی جلسه مذکور بود که اسلامی به آن اشاره کرد. در این خصوص وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به تنها مرز ریلی ایران با ترکیه از طریق مرز رازی به وان ترکیه بر افزایش تعداد مرزهای مشترک تاکید کرد.

در این گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی اسلامی با اشاره به اینکه یک ایستگاه موجب بالا رفتن رسوب بار در مرز بین دو کشور خواهد شد، گفت: ایران براساس مذاکرات سران دو کشور، ایستگاه چشمه ثریا در راستای بازگشایی یک مسیر ریلی جدید پیشنهاد و مطالعات انجام شده آنرا برای کشور ترکیه ارسال کرده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تسریع در ارسال نتایج و معرفی مرز مدنظر طرف مقابل خاطرنشان کرد: لازم است در کارگروه مشترک حمل و نقل دو کشور این موضوع هرچه سریع تر خاصیت ترانزیتی بگیرد.

کد خبر 125224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha