کد خبر 125227
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
تکذیب توقیف نفتکش های ایرانی

یک مقام مسئول در واکنش به برخی ادعاهای رسانه‌ای مطرح شده در خصوص توقیف کشتیهای نفتکش حامل محموله نفتی ایران از سوی آمریکا گفت:هیچیک از کشتیهای ایرانی یا محموله‌های متعلق به ایران توقیف نشده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از نور نیوز، وی ادعاهای مطرح شده را تلاشی برای فضاسازی غیر واقعی و قدرت سازی دروغین برای آمریکا عنوان نمود و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است به هرگونه اقدام خصمانه برای محدود سازی حقوق قانونی خود واکنش متقابل نشان خواهد داد و تاکنون به هیچ کشوری اجازه اقداماتی از این دست را نداده است.

گفتنی است کشتیهای نفت کش ایرانی حامل بنزین صادراتی فروخته شده به ونزوئلا حدود 2 ماه قبل و علی رغم تهدیدات مکرر آمریکا محموله های خود را در بنادر کشور ونزوئلا تخلیه کردند و به جمهوری اسلامی ایران بازگشتند.

 



پیشتر«حجت سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا با انتشار توئیتی خبر روزنامه وال استریت ژورنال درباره توقیف چهار کشتی حامل سوخت ایران را تکذیب کرد.

وی در صفحه توئیتر خود در واکنش به خبر منتشر شده وال استریت نوشت: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم امریکا. نه کشتی ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد.

سلطانی افزود: ترامپ تروریست نمی تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.

کد خبر 125227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha