کد خبر 125235
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
واکنش سازمان راهداری به مطالبه کامیون داران

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به اظهارات اوایل خردادماه امسال دبیر کانون کامیون داران در خصوص طلب از این سازمان واکنش نشان داد.

به گزارش پرشین خودرو، پاسخ روابط عمومی سازمان راهداری به مطلب منتشر شده "گلایه کامیون داران از بی توجهی سازمان راهداری: طلب ما را بدهید" مورخ 11 خردادماه سال 1399 به امضای منصور فخاران مدیرکل روابط عمومی این سازمان رسیده به شرح زیر است؛

«با عنایت به مطلب مندرج در آن خبرگزاری با عنوان گلایه کامیون داران از بی توجهی سازمان راهداری: طلب ما را بدهید، به استحضار می رساند موضوع محاسبه و به روز رسانی نرخ شاخص حمل بر اساس تن -کیلومتر در سال 99 در پانزدهمین جلسه کمیته راهبری بخش حمل و نقل کالا که با حضور نمایندگان کانون انجمن های صنفی موسسات و شرکت های حمل ونقل داخلی، کانون انجمن های صنفی رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای اساسی سراسر کشور و کانون سراسری انجمن های صنفی کامیون داران کشور در تاریخ 99/3/18 در محل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برگزار شد، مطرح و نرخ شاخص حمل جدید مورد توافق طرفین قرار گرفت و موضوع طی بخشنامه ای جهت اقدامات بعدی و اعمال در سامانه مدیریت کنترل بارنامه به ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ها ابلاغ شد.


همچنین مقرر شده است نمایندگان تشکل های صنفی بخش حمل ونقل در صورتیکه در هنگام اجرای نرخ شاخص تن-کیلومتر در استان ها نواقصی را مشاهده کنند، موضوع را در جلسات کمیته راهبری حمل ونقل جاده ای که به صورت مستمر و منظم در سازمان راهداری و حمل ونقل جاد ای تشکیل می شود برای رسیدگی مطرح کنند.»

 

کامیون داران



در مطلب منتشر شده به تاریخ 11 خردادماه امسال احمد کریمی دبیر کانون کامیون داران با انتقاد از اجرای ناقص دستورالعمل محاسبه کرایه حمل بر اساس تن بر کیلومتر، گفته بود: از سال گذشته بابت کرایه حمل همچنان طلبکار هستیم و با وجود پیگیری‌های صورت گرفته هنوز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این رابطه هیچ اقدامی نکرده است.

وی ادامه داد:‌ سازمان راهداری در خصوص به‌روز رسانی کرایه حمل طی سال گذشته و امسال هیچ اقدامی انجام نداده‌ است،‌اما با این حال رانندگان کامیون تعهد و دینی نسبت به مردم و نظام دارند که آن را ادا می‌کنند.با این وجود رانندگان به‌شدت از بی توجهی متولیان امر نسبت به مطالبات گلایه دارند.

دبیر کانون کامیون‌داران کشور با تأکید بر این‌که حمل کالای اساسی در داخل کشور به بهترین شکل ممکن توسط ناوگان کامیون کشور در حال انجام است، افزود: نرخ کرایه حمل سال گذشته بر اساس نظر کارشناسی دفتر مطالعات راهبردی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شاخص تن بر کیلومتر 1760 ریال اعلام شد.

کریمی گفت:‌ سازمان راهداری با توجه به ا‌ین‌که ممکن است اثر روانی در بازار داشته باشد از کامیون‌داران خواست این شاخص را در دو مرحله اجرا کنند؛ یعنی 1400 ریال در مرحله اول و 1760 در مرحله دوم. این در حالی بود که 1400 ریال ابلاغ و همین رقم در استان‌ها متأسفانه یک سری تغییرات شد.

وی بیان کرد:‌ قرار بود نرخ 1760 ریال نیز مهرماه سال گذشته اجرا شود که کلا اجرایی نشد، در واقع فقط اسم "تن بر کیلومتر" وجود دارد وگرنه اگر قرار بود شاخص محاسبه حمل بار بر اساس تن بر کیلومتر باشد که باید نرخ 1760 ریال را اجرایی می‌کردند.

منبع: تسنیم

کد خبر 125235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha