کد خبر 125241
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
سازمان بنادر آماده پرداخت وام خرید کشتی است

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی سازمان بنادر برای «اعطای وام خرید کشتی به خریداران کشتی‌های رو رو تا ۸۰ درصد» خبر داد و گفت: این سازمان برای رونق گردشگری دریایی در بنادر شمال کشور، آمادگی دارد تا صددرصد شناور های تفریحی وام بدهد.

به گزارش پرشین خودرو، فرهاد منتصر کوهساری در گردهمایی معاونان امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره اقدمات این سازمان برای «کاهش ماندگاری کالا در بنادر کشور»،تصریح کرد: با هماهنگی ارگان‌هایی چون گمرک، قرنطینه و موسسه‌های استاندارد و غیره، شاهد کاهش و خروج بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر هستیم.

وی گفت: در راستای توسعه صادرات مواد معدنی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های تجاری کشور در این بخش، تخفیفات ویژه‌ای برای صادرکنندگان این گونه کالاها در نظر گرفته شده است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی از « تخفیفات ویژه و بیش از ۵۰ درصدی در بخش‌های کانتینر صادراتی ، کانتینر ترانزیتی و ترانشیپ» خبر داد و افزود: برای شناورهای زیر هزار تن مثل لنج‌ها نیز تخفیفات ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد تا در این شرایط سخت تحریم و کرونا بتوانیم از این قشر آسیب‌پذیر جامعه نیز حمایت کرده باشیم.

کوهساری در ادامه از تشویق و ترغیب ترمینال اپراتورهای کشور برای حضور و فعالیت در بنادر منطقه خبر داد و اظهارداشت: لازم است در این شرایط و برای عبور کم خطر از تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از انتشار بیماری کووید ۱۹، کشتیرانی‌ها نیز برای توسعه صعنت کشتیرانی، از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این بخش استفاده کنند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، احترام و تعامل سازنده با مشتریان و مشتری مداری را یکی از رویکردهای جدی سازمان بنادر برشمرد و خاطر نشان کرد: با شناسایی چالش‌ها، قراردادهای سازمان بنادر با بخش خصوصی مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا در یک فضای برد برد و اقتصادی همکاری‌های سازمان بنادر و بخش‌های خصوصی تداوم پیدا کند.

وی با توجه به مشکلات و محدودیت‌های کشور ترکمنستان برای عبور کامیون‌های ترانزیتی ایران از راه خشکی در این کشور، خاطرنشان کرد: بهتر است این کالاها را به وسیله کشتی‌های رو رو و از طریق بنادر نوشهر، انزلی، امیرآباد و آستارا در دریای خزر به کشورهای قیرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان صادر و ترانزیت کنیم؛ با این شیوه قیمت تمام شده کالا کاهش می‌یابد و در زمان کوتاه‌تری کالا به مقصد می‌رسد.

کوهساری در ادامه از آمادگی سازمان بنادر برای «اعطای وام خرید کشتی به خریداران کشتی‌های رو رو تا ۸۰ درصد» خبر داد و گفت: این سازمان برای رونق گردشگری دریایی در بنادر شمال کشور، آمادگی دارد تا صددرصد شناورهای تفریحی وام بدهد.

به گفته کوهساری، رعایت ایمنی کالاهای ورودی و خروجی از بنادر از دیگر مسائلی است که در این گردهمایی بر آن تأکید ویژه شده است.


منبع: ایرنا

کد خبر 125241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha