کد خبر 125244
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
اجرای مرحله نخست طرح کهاب در جایگاه‌های سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرای مرحله نخست طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در جایگاه‌های سوخت کل کشور خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، کرامت ویس کرمی گفت: جایگاه‌های عرضه سوخت کل کشور به‌ویژه کلانشهر تهران به مرحله نخست طرح کهاب مجهز شده‌اند.

وی تأکید کرد: از سه انبار نفت موجود در سه گوشه کلانشهر تهران، انبار نفت شمال غرب که مجهز به این سیستم بازیافت بخار بنزین شده و فعال است، به‌صورت شبانه روزی فرآیند تبدیل بخار بنزین به بنزین را انجام می‌دهد؛ دو انبار نفت دیگر یعنی انبار نفت ری و انبار نفت شمال شرق تهران نیز تأمین اعتبار انجام شده است و ما در مرحله طراحی و در واقع پیمان‌سپاری پروژه بازیافت بخار بنزین در دو انبار یادشده هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره طولانی شدن روند این طرح گفت: ما از تأمین اعتبار و نقدینگی اطمینان حاصل و مجوز‌های لازم را از دستگاه‌های مربوطه دریافت کردیم و در ابتدا می‌خواستیم این موضوع را به بخش خصوصی واگذار کنیم که از آن استقبال نشد، سپس قرار شد از منابع دیگر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای انجام این پروژه استفاده کنیم.

ویس کرمی ابراز امیدواری کرد که پیمانکار امسال انتخاب و این طرح در دو انبار دیگر (انبار نفت ری و انبار نفت شمال شرق تهران) نیز اجرایی شود.

 

طرح کهاب

 

وی با تأکید بر اینکه تکالیفی که درباره توزیع بنزین و نفت‌گاز یورو ۴ به‌عهده وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده به بهترین نحو ممکن اجرایی شده است، گفت: طرح کهاب شامل سه بخش است که هم‌اکنون جایگاه‌های عرضه بنزین کل کشور به‌ویژه کلانشهر تهران به مرحله نخست این طرح مجهز شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه در هفته گذشته در هیئت وزیران با پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست یک بار دیگر طرح کهاب مطرح و مصوب شد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تأمین منابع مراحل دوم و سوم این پروژه را انجام دهیم که در این صورت اجرای آن از ابتدای مهرماه امسال با اولویت کلانشهر‌ها آغاز می‌شود.

ویس کرمی گفت: یکی از مواردی که سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌کند، بحث حق تبخیر بنزین است که مبالغ آن به جایگاه‌ها پرداخت (کارمزدی) می‌شود و امیدواریم بر مبنای مصوبه جدید هیئت دولت از ابتدای مهرماه امسال وارد مراحل اجرایی آن شویم و بتوانیم جایگاه‌های عرضه سوخت را به این سیستم مجهز کنیم.

کد خبر 125244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha