کد خبر 125280
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
تهران چند نماینده فروش لاستیک دارد؟

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران، از وجود ۳۰۰ نفر نماینده فروش لاستیک در تهران خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، داوود سعادتی نژاد در ارتباط با رسانه ملی افزود: این نماینده‌ها کسانی هستند که از کارخانه ها، لاستیک برای عرضه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر نماینده همه خرده فروش هستند، گفت: قبلا وضعیت خرده فروش و عمده فروش مشخص بود و لاستیک با احتساب ۱۲ درصد سود به دست مشتری می‌رسید.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران افزود: متاسفانه اکنون عمده فروش خود به خرده فروش تبدیل شده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا قیمت تمام شده لاستیک از درب کارخانه تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان اختلاف دارد، گفت: این اختلاف قیمتی در گذشته بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان بوده است.

 

فروش لاستیک


سعادتی نژاد اضافه کرد: برای واردات مواد اولیه تولید لاستیک دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق نمی‌گیرد بلکه این مواد با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت لاستیک پس از تبدیل ارز دولتی به نیمایی در کارخانه‌ها ۵۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران گفت: بطورکلی این اختلاف قیمت بیشتر به سبب تبدیل ارز دولتی مواد اولیه به نیمایی، ایجاد نابسامانی در بازار و عدم توزیع لاستیک در بازار است.

وی در ادامه افزود: اکنون سه سایز لاستیک خودرو (۱۳،۱۴و۱۵) در بازار مشتری بیشتری دارد و بقیه لاستیک‌ها به سبب نداشتن مشتری روانه انبار‌ها می‌شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 125280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha