کد خبر 125307
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
مترو پرند تا خرداد ١٤٠٠ بهره‌برداری می‌شود

استاندار تهران گفت: مترو پرند در سه فاز تا خرداد ١٤٠٠ به بهره‌برداری می‌رسد و اجرای فاز سوم احداث آن بنابه دلایلی از جمله تامین نشدن بودجه و تخصیص نیافتن زمین پروژه طولانی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، انوشیروان محسنی‌بندپی روز یکشنبه در جلسه رفع موانع مترو پرند افزود: اکنون تمام تلاش ما در مجموعه استانداری این است تا با همراهی سایر دستگاه‌ها، این پروژه را به سرانجام برسانیم تا مطالبه دیرینه مردم این منطقه محقق شود.


وی در مورد حل مشکلات مطرح شده برای تکمیل مترو پرند نیز ادامه داد: در مورد تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی مترو به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نامه نوشته شده و ضمن اینکه پیشنهاد تغییر دستگاه اجرایی مسئول اجرای پروژه نیز منتفی است زیرا صرفا سبب طولانی شدن روند احداث مترو می‌شود.


محسنی‌بندپی بیان کرد: تعهد شرکت شهرک‌های جدید برای تخصیص ۵۰ هکتار زمین به مترو جهت ایجاد مجتمع ایستگاهی و غیره با کمک شهردار پرند نیز پیگیری و ۲۵ هکتار باقی مانده از این میزان تخصیص داده می‌شود.

 

مترو پرند



وی گفت: موضوعات دیگر از جمله عبور خط انتقال برق در حریم ۶ کیلومتری شهری و همچنین تعارض‌هایی که با راه‌آهن وجود دارد، بررسی و مرتفع می‌شود تا با همت مسئولان و پیگیری‌های استانداری تهران این پروژه تا پایان خرداد سال آینده افتتاح شود.

برخی منابع خبری از اتمام کار دولت در مترو پرند خبر می‌دهند و حتی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید نیز طی اواخر سال گذشته در تشریح آخرین وضعیت ساخت مترو شهرهای جدید اعلام کرد: کار ساخت آن بخش از مترو پرند که مطابق با دستورالعمل اجرایی این طرح بر عهده دولت و شرکت عمران شهرهای جدید بوده، از مدت‌ها قبل به اتمام رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 125307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha