کد خبر 125320
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
چه تعداد کامیون در 3 سال گذشته نوسازی شده است؟

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پنج هزار دستگاه کامیون فرسوده در مدت سه ساله گذشته در کشور نوسازی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، داریوش امانی در ارتباط با رسانه ملی افزود: قرارداد پنج هزار دستگاه دیگر هفته گذشته بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی، بانک صادرات و شرکت خودرو ساز داخلی بسته شده است.
وی اضافه کرد: این تعداد کامیون فرسوده طبق قرار داد منعقده در مدت ۲۰ ماه باید نوسازی شوند.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: همچنین، با یک شرکت بزرگ خودرو ساز داخلی در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم یک هزار دستگاه کامیون فرسوده دیگر را از این طریق نوسازی کنیم.

وی افزود: بطورکلی پنج هزار دستگاه کامیون فرسوده تاکنون نوسازی شده و شش هزار دستگاه در مسیر نوسازی قراردارد که در مجموع ۱۱ هزار دستگاه کامیون نوسازی خواهد شد.

امانی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ شرکت سازنده ناوگان حمل و نقل سنگین مثل کامیون در کشور وجود دارد که بخشی دولتی و تعدادی هم خصوصی هستند.

 

نوسازی کامیون فرسوده

وی گفت: در مجموع ۳۸۵ هزار کامیون فعال در کشور داریم که از این تعداد ۷۰ هزار دستگاه فرسوده است که باید نوسازی شود.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: این سازمان آمادگی دارد با همه شرکت‌های سازنده خودرو‌های سنگین قرار داد منعقد کند.

وی افزود: با توجه به مسائل تحریم و مسائلی که برخی از شرکت‌ها داخلی از جهت گردش مالی و سرمایه در گردش دارند این امکان برای آن‌ها وجود ندارد.

امانی گفت: قراردادی که برای نوسازی پنج هزار دستگاه کامیون در کشور بسته شده نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی افزود: نرخ وام برای نوسازی کامیون‌های فرسوده ۱۸ درصد است که ۹ درصد را سازمان راهداری تقبل کرده که پرداخت کند و ۹ درصد بقیه برعهده مصرف کننده است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور یادآورشد: بطورکلی ۸۰ درصد قیمت خودرو بصورت وام در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد و ۲۰ درصد آورده خود متقاضیان است.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 125320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha