کد خبر 125331
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
پورشه پانامرا ۲۰۲۱ رکورد زد

جدیدترین مدل از پورشه پانامرا توانسته است مسیر ۲۱ کیلومتری از پیست نوربرگ‌رینگ را در زمان ۷ دقیقه و ۲۹.۸۱ ثانیه طی کند. این رکورد، پیش‌تر دراختیار مرسدس AMG GT 63 S بود.

به گزارش پرشین خودرو، کلاس executive car معادل فارسی ندارد و گاهی خودروی تشریفاتی ترجمه می‌شود. این عبارت، به مدل‌های بزرگ و چهاردر، مثل مرسدس بنز کلاس E یا کلاس S و آئودی A6 اشاره دارد.


هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات فنی پورشه پانامرا ۲۰۲۱ که در نوربرگ‌رینگ رکوردزنی کرد منتشر نشده؛ اما به احتمال فراوان، از نوع توربو S پلاگین هیبرید بوده است. مدل ۲۰۲۰ از این خودرو، با قدرت ۶۷۱ اسب‌بخار، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۳/۴ ثانیه و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتربرساعت دارد. احتمالا نسخه ۲۰۲۱ با کمی افزایش قدرت و تغییرات ظاهری، در آینده نزدیک رونمایی شود.


لارس کرن، راننده تست پورشه که توانست با پانامرا ۲۰۲۱ رکوردشکنی کند، این خودرو را از نظر فنی، کاملا مشابه نمونه تولیدی توصیف کرده است. البته صندلی‌های اسپرت مسابقه‌ای و ستون‌های محافظ اتاق اضافه شده‌اند. لارس کرن، از به‌روزرسانی سیستم الکترونیکی مدیریت تعادل خبر داده است که نقش مهمی در بهبود فرمان‌پذیری خودرو دارد. همچنین، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ که پانامرا در پیست استفاده می‌کرد، یک آپشن سفارشی است که در مدل پایه موجود نخواهد بود.

 

پورشه پانامرا ۲۰۲۱


توماس فریموت، مدیر تولید پورشه پانامرا می‌گوید:

پانامرا همیشه خودرویی بزرگ با قابلیت‌های عالی اسپرت است. ما در مدل جدید، این مشخصات را ارتقا داده‌ایم. درکنار افزایش قدرت پیشرانه، تعادل خودرو در پیچ‌ها، فناوری کنترل بدنه و دقت فرمان‌ بهبود یافته است تا برای رانندگی آرام روزانه یا اسپرت، مناسب باشد. رکورد نوربرگ‌رینگ این توانایی‌ها را ثابت می‌کند.

منبع: زومیت

کد خبر 125331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha