ثبت بیشترین شکایت مردمی از تعمیر خودروهای سواری

بیشترین گزارشات و شکایت مردمی در بخش خدمات از تعمیر خودروهای سبک و کافی نت بوده است.

به گزارش پرشین خودرو، سید مجتبی سجادی مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با اعلام این خبر از برگزاری بیش از 47 هزار گشت مشترک بازرسی و رسیدگی به 82 درصد از شکایات مردمی در 4 ماهه اول سال 99 خبر داد.


وی گفت: عملکرد تلفن 124 ستاد سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و اپلیکیشن (سامانه اطلاع رسانی قیمت) در این مدت، در راستای نظم دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، بازرسی های مستمر اکیپ های بازرسی و نظارت فعال هستند.


سجادی ادامه داد: در 4 ماه نخست امسال تعداد 47 هزار و 680 گشت مشترک با حضور بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاهها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها و... انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: در قالب گشت های مشترک بازرسی 19 هزار و 522 پرونده تخلف به ارزش حدود 4300 میلیارد ریال تشکیل شده که برای بررسی های بعدی به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان ها ارسال شده است.

 

سید مجتبی سجادی



مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت گفت: در مدت مذکور در مجموع 69 هزار و 241 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان ها دریافت شده که از این تعداد 82 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 18 درصد باقی مانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط می باشد.

سجادی ادامه داد: بیشترین گزارشات مردمی در بخش کالایی، مربوط به عرضه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به تعمیر خودروسبک و کافی نت بوده است که عمده تخلفات مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اعلام کرد: در 4 ماهه اول سال 99، تعداد 56 هزار و 768 پرونده از طریق سازمان های صنعت، معدن وتجارت استان ها تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده که از این تعداد 68 هزار و 591 پرونده منجر به رای شده اند.

وی افزود: ارزش ریالی پرونده ها بیش از 18600 میلیارد ریال بوده و میزان جرائم وصولی حدود 215 میلیارد ریال است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت تصریح کرد: مردم در صورتی که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آنها اجحافی صورت گرفته می توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستان های تابعه و یا از طریق تلفن (124 )، حضوری، کتبی، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (ir . 124) و اپلیکیشن آپ، نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند و چنانچه شکایت قابل پیگیری باشد یعنی در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد اقدام خواهد شد.

سجادی گفت: در مدت زمان مذکور تعداد 6531 فقره شکایت از طریق سامانه اطلاع رسانی دریافت که تعداد 6135 پرونده مختومه اعلام شده و از این تعداد 33 درصد تخلف محرز شده و گزارش تخلف به مراجع رسیدگی کننده اعلام شده است.

کد خبر 125340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha